DERS ADI

: KÜRESEL SORUNLAR: KİTLE İMHA SİLAHLARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IRE 4125 KÜRESEL SORUNLAR: KİTLE İMHA SİLAHLARI SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Uluslararası İlişkiler (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ZEHRA NİLÜFER KARACASULU

Dersi Alan Birimler

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (İngilizce)
Uluslararası İlişkiler (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu ders, kitle imha silahları ile ilgili küresel olaylar üzerine odaklanmaktadır. Soğuk Savaş sonrası karşılaşılan önemli küresel olayları anlamadan önce, Soğuk Savaş döneminin yeterince anlaşılması gerekmektedir. Bu nedenle, dersin birinci bölümünde Sovyet-ABD "terör dengesinin" dinamikleri ve başlangıcı üzerinde durulacaktır. Kitle imha silahlarına ilişkin tarihsel ve başlıca kuramsal çerçeve açıklanacaktır. Dersin ikinci kısmında ise Soğuk Savaş sonrası kitle imha silahlarının rolü incelenecektir. Nükleer, biyolojik ve kimyasal silahların artmasına ilişkin endişeler incelenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Uluslararası ilişkilerde Kitle İmha Silahlarının kullanımı hakkında bilgi sahibi olma
2   Eleştirel analiz yapabilme yeteneklerini geliştirme
3   Tartışmalara katılma yeteneklerini geliştirme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Genel Tanıtımı: ders içeriği ve ödevlerin açıklanması
2 Soğuk Savaş Tarihi: Soğuk Savaşın Başlangıcı
3 Soğuk Savaş Tarihi: Silahların Denetimi, Yumuşama ve Nükleer Silahlar
4 Soğuk Savaş Tarihi: Silahların Denetimi, Yumuşama ve Nükleer Silahlar (devam ediyor)
5 Soğuk Savaş Tarihi: Soğuk Savaşın Sonu
6 Nükleer yaygınlaşma: Hangisi daha iyi, azı mı çoğu mu
7 Biyolojik ve kimyasal silahlar
8 Nükleer yaygınlaşma: Hindistan-Pakistan
9 Nükleer yaygınlaşma: Kuzey Kore
10 Nükleer yaygınlaşma: İran
11 Kitle İmha Silahları Programları: Libya ve Suriye
12 Nükleer silahların ve kitle imha silahlarının geleceği
13 Öğrenci sunumu
14 Öğrenci sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Melvyn P. Leffler and Odd Arne Westad (eds.), The Cambridge History of the Cold War, volume 1: origins, (Cambridge, 2010)

Melvyn P. Leffler and Odd Arne Westad (eds.), The Cambridge History of the Cold War, volume 2: Crises and Detente, (Cambridge, 2010)

John Lewis Gaddis, Strategies of Containment: A Critical Appraisal of American National Security Policy During the Cold War, rev. ed. (New York, 2005)

Joseph Cirincione, Jon Wolfsthal, Miriam Rajkumar, Deadly Arsenals: Nuclear, Biological, and Chemical Threats, Second Edition Revised and Expanded, 2005

Jonathan Tucker (editor), Toxic Terror: Assessing Terrorist Use of Chemical and Biological Weapons, (MIT Press, 2000)


Makaleler daha sonra duyurulacaktır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Katılım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 +YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME NOTU
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Soğuk Savaş öncesi ve sonrasında kitle imha silahlarının rolünün açıklanması
Konuların eleştirel analizinin yapılması

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse % 70 devam zorunluluğu vardır.
Her türlü kopya girişimi disiplin cezası ile karşılaşacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nilufer.karaca@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 25 25
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3