DERS ADI

: DÜNYA SİYASETİNDE YÜKSELEN GÜÇLER

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IRE 4123 DÜNYA SİYASETİNDE YÜKSELEN GÜÇLER SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Uluslararası İlişkiler (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. İREM AŞKAR KARAKIR

Dersi Alan Birimler

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (İngilizce)
Uluslararası İlişkiler (İngilizce)

Dersin Amacı

Dersin amacı, dünya siyasetinde yükselen güçler olarak bilinen başlıca beş ülkenin (Brezilya, Rusya, Hindistan, Çin, Güney Afrika) yükselmelerinin arkasındaki içsel ve uluslararası faktörleri ve bu ülkelerin dünya siyasetindeki belli başlı konulara (güvenlik, ekonomi, çevre) yaklaşımlarını açıklamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dünya siyasetinde yükselen güçler olarak bilinen başlıca beş ülkenin (Brezilya, Rusya, Hindistan, Çin, Güney Afrika) yükselmelerinin arkasındaki içsel ve uluslararası faktörleri kavramak.
2   Yükselen güçlerin dünya siyasetindeki belli başlı konulara (güvenlik, ekonomi, çevre) yaklaşımlarını anlamak.
3   Kütüphane ve internet kaynaklarını kullanma becerisi elde etmek.
4   Sunumlar tasarlamak ve yapmak amacıyla bağımsız olarak ve/veya sınıf arkadaşlarıyla birlikte çalışma yürütmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Uluslararası sistemdeki temel güç geçişleri ve yükselen güçler
3 Yükselen Güçler ve Küresel Yönetişim-I
4 Yükselen Güçler ve Küresel Yönetişim-II
5 Bir yükselen güç olarak Çin
6 Bir yükselen güç olarak Hindistan
7 Vize sınavına yönelik konu tekrarı
8 Bir yükselen güç olarak Rusya
9 Bir yükselen güç olarak Brezilya
10 Bir yükselen güç olarak Güney Afrika
11 Sunumlar
12 Sunumlar
13 Sunumlar
14 Final sınavına yönelik konu tekrarı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bu derse ilişkin tek bir ders kitabı bulunmamaktadır. Haftalık okumalar, dönem başında temin edilecek akademik kitap bölümlerini ve makaleleri içermektedir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Sunum
3. Katılım

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 SUN SUNUM
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + SUN* 0.20 + YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME NOTU
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + SUN* 0.20 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1. Vize sınavı
2. Final sınavı
3. Sunum

Değerlendirme Kriteri

1. Yükselen güçlerin yükselişinin arkasındaki iç ve uluslar arası faktörleri anlamlandırmak.
2. Yükselen güçlerin dünya siyasetindeki belli başlı konulara (güvenlik, ekonomi, çevre) yaklaşımlarını anlamlandırmak.
3. Bir grubun parçası olarak çalışmak.

Sunumların değerlendirilmesinde kullanılacak rubrik:

Konu bilgisi ve sorulara yanıt verme becerisi: araştırma için seçilen konu hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olunması ve sorulara etkili bir şekilde yanıt verme becerisine sahip olunması (30 puan).Konuyu kavrama ve yürütülen araştırmayla ilgili sorulara yanıt verme becerisi yok Zayıf (%0).Konuya hakim değil ve sorulara cevap vermede zayıf ve yetersiz Orta (%40).Konuya hakim ve sorulara cevap verebilme becerisine yeterince sahip ancak net ve analitik bir vizyondan yoksun İyi (%60).Konuya çok hakim ve sorulara net ve analitik bir vizyonla iyi yanıt verme becerisi Çok iyi (%80).Konuya mükemmel derecede hakimiyet ve sorulara net ve analitik bir vizyona sahip, profesyonelce yanıt verebilme becerisi Mükemmel (%100).

İçeriğin organizasyonu ve bütünlüğü: yürütülen araştırmanın organize ve bütünsel bir analizinin sağlanması (25 puan).İçeriğin organizasyonu ve bütünlüğünden yoksun Zayıf (%0).İçeriğin organizasyonu ve bütünlüğü zayıf ve yetersiz bir şekilde oluşturulmuştur Orta (%40).İçeriğin organizasyonu ve bütünlüğü sağlanmış ancak konu tam olarak ele alınmamıştır İyi (%60). İçeriğin organizasyonu ve bütünlüğü yeterince sağlanmış, konuyu tam olarak kapsamaktadır Çok iyi (%80). İçeriğin organizasyonu ve bütünlüğü profesyonelce, konuyu tam olarak kapsayarak oluşturulmuştur Mükemmel (%100).

Literatür taraması: yürütülen araştırma için hem ulusal hem de uluslararası kaynaklardan yararlanılarak kapsamlı bir literatür taraması sağlamak (25 puan). Yapılan çalışma ile ilgili literatür taraması yok Zayıf (%0).Zayıf ve yetersiz literatür taraması Orta (%40).Literatür taraması yeterince sağlanmış ancak kapsamlı bir çalışma yapılmamıştır İyi (%60).Kapsamlı bir araştırma ile iyi sağlanmış literatür taraması Çok iyi (%80).Derinlemesine bir araştırma ile profesyonel olarak sağlanan literatür taraması Mükemmel (%100).

Slaytların tasarımı ve verilerin, görsellerin ve diğer detayların etkili kullanımı: ilgili veriler, görseller ve diğer detaylarla desteklenen iyi tasarlanmış slaytların sunumu (10 puan).Gereksiz slayt kullanımı veya hiç slayt kullanılmaması Zayıf (%0).Zayıf slayt tasarımı ve verilerin, görsellerin ve diğer detayların rastgele kullanımı Orta (%40).Verileri, görselleri ve diğer detayları içeren yeterli slayt tasarımı İyi (%60). Veriler, görseller ve diğer detaylarla desteklenmiş çok iyi slayt tasarımı Çok iyi (%80).Veriler, görseller ve diğer detaylarla etkili bir şekilde desteklenen çok iyi tasarlanmış slaytlar Mükemmel (%100).

Zaman yönetimi: yürütülen araştırmanın belirlenen süre içinde sunumu (10 puan).Zaman yönetiminden yoksun Zayıf (%0).Orta halli zaman yönetimi Orta (%40).İyi zaman yönetimi İyi (%60).Çok iyi zaman yönetimi Çok iyi (%80).Mükemmel zaman yönetimi Mükemmel (%100).


Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Dersin %70'ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal ve kopya girişimi disiplin cezasıyla sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

irem.askar@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 6 72
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Sunum Hazırlama 1 12 12
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 154

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4