DERS ADI

: 20.YÜZYILDA AVRUPA SİYASETİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IRE 4312 20.YÜZYILDA AVRUPA SİYASETİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Uluslararası İlişkiler (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ İLKİM ÖZDİKMENLİ ÇELİKOĞLU

Dersi Alan Birimler

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (İngilizce)
Uluslararası İlişkiler (İngilizce)

Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilere 20. Yüzyıl Avrupa siyasal hayatındaki başlıca eğilimleri, aktörleri ve olayları gerek kıta çapında eğilimler gerekse tek tek ülkeler üzerinden tanıtmaktır. Ortak sosyal ve kültürel eğilimlerin yanı sıra, Frana, İngiltere, (Doğu ve Batı) Almanya, Sovyetler Birliği, İspanya vd. ülkelerin iç politikalarındaki dönüm noktaları ele alınacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   20. yüzyılda uluslararası sistemin gelişimini anlamak üzere 1914- 2000 arası Avrupa tarihinin temel siyasi aktörlerini ve olaylarını tanımak
2   20. yüzyılda Avrupa'daki temel ekonomik, kültürel ve toplumsal değişimleri tanımak ve siyasi değişimlerle ilişkisini kurmak
3   Günümüzdeki siyasal eğilimleri analiz etmek için tarihsel ve eleştirel bakış açısı kazanmak
4   Akademik yazım becerilerini geliştirmek
5   Akademik sunum becerilerini geliştirmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 19.yüzyılın mirası 20.yüzyılın başında Avrupa
3 Büyük Savaş'ın mirası Rusya'da siyasal devrim Political Revolution in Russia
4 SSCB'de toplumsal devrim
5 Savaş ve Refah
6 Ekonomik çöküş
7 Faşizm
8 Anti-faşizm
9 Batı Avrupa: Büyük Canlanma
10 "Perde"nin ardı: Doğu Avrupa
11 Batı Avrupa'nın Dönüşümü: Protesto ve Göç
12 Thatcher Britanyası İşçi Partisi'nin dönüşü
13 Sosyalist Blok'un Yıkılışı
14 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Hobsbawm, Eric (1995) The Age of Extremes: The Short Twentieth Century, 1914-1991, London: Abacus.
Mazower, Marc (1998) Dark Continent: Europe's Twentieth Century, London: Penguin.
Martel, Gordon (Ed.) (2006) A Companion to Europe 1900-1945, Malden, MA: Blackwell.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı
Öğrenci sunumları
Sınıf içi tartışma
Kitap raporu

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 RAP RAPOR
4 YYS YARIYIL SONU SINAVI
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV * 0.15 + RAP * 0.25 + YYS * 0.30
6 BUT BÜTÜNLEME
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + ODV * 0.15 + RAP * 0.25 + BUT * 0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Assignment (%15): Sunum
Term Paper (%25): Kitap raporu
* Sunum konuları ve kitap listesi dönemin ilk haftası duyurulacaktır.

Değerlendirme Kriteri

* Her öğrenci 20. yüzyıl Avrupasındaki başlıca olay, aktör, akım, eğilim ve dönüşümleri açıklayabilecektir.
* Her öğrenciden, grup içinde veya bireysel olarak, bir ek tarihi dokümanı incelemesi ya da bir soruyu yanıtlaması ve bunu sınıfta sistemli biçimde sunması istenecektir. Değerlendirme kriteri aşağıdaki gibidir.

İlgili materyal hakkında bilgi ve materyalin kapsanması (50 puan)
Beklentilerin altında-Yetersiz(0%)
Bağlama tam uymuyor-Vasat(40%)
Bağlama kabul edilebilir standartta uyuyor-İyi(60%)
İyi geliştirilmiş-Çok iyi(80%)
Geliştirilme şekli mükemmel-Mükemmel(100%)

Yapı ve organizasyon (10 puan)
Beklentilerin altında-Yetersiz(0%)
Bağlama tam uymuyor-Vasat(40%)
Bağlama kabul edilebilir standartta uyuyor-İyi(60%)
İyi geliştirilmiş-Çok iyi(80%)
Geliştirilme şekli mükemmel-Mükemmel(100%)

Materyalin ilgili tarihsel bağlama yerleştirilmesi (30 puan)
Mevcut değil/beklentilerin altında-Yetersiz(0%)
Bağlama tam uymuyor-Vasat(40%)
Bağlama kabul edilebilir standartta uyuyor-İyi(60%)
İyi geliştirilmiş-Çok iyi(80%)
Geliştirilme şekli mükemmel-Mükemmel(100%)

Stil ve iletişim (10 puan)
Beklentilerin altında-Yetersiz(0%)
Bağlama tam uymuyor-Vasat(40%)
Bağlama kabul edilebilir standartta uyuyor-İyi(60%)
İyi geliştirilmiş-Çok iyi(80%)
Geliştirilme şekli mükemmel-Mükemmel(100%)

* Her öğrenci öğretim üyesinin belirlediği listeden seçtiği bir edebi eseri okuyacak ve 4-5 sayfalık bir rapor hazırlayacaktır. Raporda kitapta tasvir edilen siyasal ve sosyal arkaplanı derste işlenen konular bağlamında ele almaları beklenecektir. Değerlendirme kriteri aşağıdaki gibidir.

İlgili materyal hakkında bilgi ve materyalin kapsanması (50 puan)
Beklentilerin altında-Yetersiz(0%)
Bağlama tam uymuyor-Vasat(40%)
Bağlama kabul edilebilir standartta uyuyor-İyi(60%)
İyi geliştirilmiş-Çok iyi(80%)
Geliştirilme şekli mükemmel-Mükemmel(100%)

Yapı ve organizasyon (10 puan)
Beklentilerin altında-Yetersiz(0%)
Bağlama tam uymuyor-Vasat(40%)
Bağlama kabul edilebilir standartta uyuyor-İyi(60%)
İyi geliştirilmiş-Çok iyi(80%)
Geliştirilme şekli mükemmel-Mükemmel(100%)

Materyalin ilgili tarihsel bağlama yerleştirilmesi (30 puan)
Mevcut değil/beklentilerin altında-Yetersiz(0%)
Bağlama tam uymuyor-Vasat(40%)
Bağlama kabul edilebilir standartta uyuyor-İyi(60%)
İyi geliştirilmiş-Çok iyi(80%)
Geliştirilme şekli mükemmel-Mükemmel(100%)

Akademik yazım kuralları (10 puan)
Beklentilerin altında-Yetersiz(0%)
Bağlama tam uymuyor-Vasat(40%)
Bağlama kabul edilebilir standartta uyuyor-İyi(60%)
İyi geliştirilmiş-Çok iyi(80%)
Geliştirilme şekli mükemmel-Mükemmel(100%)

Önemli not: İntihal durumunda öğrenci doğrudan geçer notun altında bir not alacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Dersin %70'ine devam zorunludur.
2. Öğrenciler derse zamanında gelmelidir. Aksi takdirde yoklamayı kaçıracak ve devamsız sayılacaklardır.
3. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır. Ödevde intihal bulunması halinde 0 olarak notlandırılır.
4. Öğrenciler bir ders için zorunlu olan okumaları dersten önce yapmış olmalıdır.
5. DEÜ Çevrimiçi Öğrenme Portalı (Sakai) ödev teslimi, duyurular vs. amaçlı kullanılacaktır. Lütfen sık sık kontrol ediniz.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

E-posta: ilkim.ozdikmenli@deu.edu.tr
Ofis no: 243/B

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 30 30
Sunum Hazırlama 1 7 7
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 0 0 0
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.34
ÖK.44
ÖK.55