DERS ADI

: KALKINMA VE EŞİTSİZLİĞİN SİYASETİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IRE 4119 KALKINMA VE EŞİTSİZLİĞİN SİYASETİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Uluslararası İlişkiler (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ELİF UZGÖREN

Dersi Alan Birimler

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (İngilizce)
Uluslararası İlişkiler (İngilizce)

Dersin Amacı

Ders kalkınma, bölüşüm ilişkileri ve fakirlik konularını siyasi ekonomi perspektifinden tarihsel olarak analiz etmeyi amaçlar. Dersin ilk bölümü kalkınma ve kalkınma stratejileri üzerine geliştirilmiş değişik kuramsal fikirler ve tartışmalara ayrılmıştır. Ikinci kısımda ise söz konusu kalkınma stratejilerinin ekonomik ve siyasi politikalara yansımalarını Asya, Afrika ve Latin Amerika gibi çeper ülkelerdeki örnekler üzerinden analiz edilecektir. Ders kapsamında incelenecek konulardan bazıları bağımlılık kuramı, kalkınmacı devlet, post-kolonyal teori, Washington oydaşısı, post-Washington oydaşısı ve göçtür. Kalkınma değişik tarihsel dönemlerde nasıl anlaşılmış ve uygulanmıştır Kalkınmakta olan ülkeler için temel kurumlar ve politikalar nelerdir Dünya küreselleşme çağında daha eşit midir Fakirliği önlemek için ne gibi politikalar geliştirilmiştir

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler kalkınma konusunda farklı kuramsal fikirler üzerine analitik ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirecekler
2   Öğrenciler kalkınma ve eşitsizlik üzerine tarihsel olarak geliştirilmiş siyasetler konusunda bilgi sahibi olacaklar
3   Öğrenciler kalkınma stratejilerinin siyasi yansımalarının farklı bölgelerde nasıl uygulandığı üzerine bilgi sahibi olacaklar
4   Öğrenciler fakirliğin ve eşitsizliğin nedenleri, çareleri ve reform süreçleri hakkında bilgi sahibi olacaklar
5   Öğrenciler tarih içindeki belirli aktörleri seçmek üzere rol simülasyonu hazırlamak ve sunmak yöntemi ile analitik becerilerini geliştirecekler
6   Öğrenciler okumalar üzerinden düşünecekler ve okumaları yorumlayacakları kısa ödevler yazacaklar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Kalkınma hakkında kuramsal fikirler ve tartışmalar
3 Kalkınma hakkında kuramsal fikirler ve tartışmalar
4 Tarihsel arkaplan: Devletçi kalkınma ve kalkınmacı devlet
5 Tarihsel arkaplan: Neo-liberal kalkınma stratejisi
6 Film gösterimi
7 Genel değerlendirme
8 Washington sonrası oydaşı ve fakirliği azaltma programları
9 Ticaretin serbestleşmesi ve kalkınmakta olan ülkeler
10 Finansallaşma ve yardımın siyaseti
11 Tarımın liberalleşmesi, gıda rejimleri ve kalkınmakta olan ülkeler
12 Göç ve kalkınmakta olan ülkeler
13 Film gösterimi
14 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Duyurulacaktır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı
Sunum (simülasyon)
Yansıtma ödevleri - kısa ödevler
Vaka Çalışması
Dönem Ödevi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ODEV
3 SUN SUNUM
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 +ODV * 0.40 + SUN * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev: Yansıtma ödevi değerlendirilmesinde kullanılacak derecelendirme ölçeği:
Notlandırma
Yansıtma Ödevi Değerlendirme Kriteri a) Zayıf (0%) b) Orta (40%) c) İyi (60%) d) Çok iyi (80%) e) Mükemmel (100%)

Birinci kriter: Giriş / 20 puan üzerinden
a) Giriş paragrafı yazılmamış b) Giriş paragrafı yazılmış, sorular ve amaç zayıf bir şekilde belirtilmiş c) Giriş paragrafı yazılmış, sorular ve amaç iyi şekilde belirtilmiş d) Giriş paragrafı yazılmış, sorular ve amaç güçlü bir şekilde belirtilmiş e) Giriş paragrafı sistematik bir şekilde kurgulanmış, araştırma soruları ve argümanlar belirtilmiş

İkinci kriter: Özet metin / Argümanlar ve Analizler / 30 puan üzerinden
a) Metnin özeti yapılmamış b) Metnin özeti çok zayıf bir şekilde sunulmuş c) Metnin özeti iyi bir şekilde sunulmuş d) Metnin özeti çok iyi bir şekilde sunulmuş, temel argümanlar ve sorular belirtilmiş e) Metindeki argümanlar ve sorular sistematik bir şekilde özetlenmiş

Üçüncü kriter: Sonuç / 20 puan üzerinden
a) Sonuç paragrafı yazılmamış b) Sonuç paragrafı zayıf yazılmış c) Ödevin konusu, amacı, argümanlar orta seviyede yazılmış d) Ödevin konusu, amacı, argümanlar sistematik olarak yazılmış e) Ödevin konusu, amacı, argümanlar sistematik olarak yazılmış ve öğrenci kendi argümanını da geliştirmiş

Dördüncü kriter: Öğrencinin gözlem ve düşünceleri / 30 puan üzerinden
a) Araştırmaya konu olan metin hakkında her hangi bir yorum yapılmamış b) Araştırmaya konu olan metindeki temel konu, soru ve argümanlar hakkında zayıf yorumlar yapılmış c) Araştırmaya konu olan metindeki temel konu, soru ve argümanlar hakkında kapsamlı yorumlar yapılmış d) Araştırmaya konu olan metindeki temel konu, soru ve argümanlar hakkında sistematik ve kapsamlı yorumlar yapılmış e) Araştırmaya konu olan metindeki temel konu, soru ve argümanlar hakkında sistematik, kapsamlı yorumlar yapılmış, öğrenci kendi argümanı ile de bağlantı kurmuş
Toplam 100 puan



Sunum: Rol Simülasyonu
Notlandırma
Rol simülasyon sunumu değerlendirme kriteri a) Zayıf (0%) b) Orta (40%) c) İyi (60%) d) Çok iyi (80%)
e) Mükemmel (100%)

1. Kriter: Seçilen kurumun politika stratejisinin sunulması / 40 puan üzerinden
a) Kurumun politika stratejisi sunulmadı b) Kurumun politika stratejisi zayıf şekilde sunuldu c) Kurumun politika stratejisi iyi şekilde sunuldu d) Kurumun politika stratejisi çok iyi şekilde sunuldu e) Kurumun politika stratejisi sistematik bir şekilde sunuldu

2. Kriter: Tartışma ve temel argümanların sunulması / 30 puan üzerinden
a) Tartışma yapılmadı b) Tartışma zayıf bir şekilde yapıldı c) Tartışma iyi bir şekilde yapıldı d) Tartışma çok iyi bir şekilde yapıldı e) Tartışma mükemmel şekilde yapıldı

3. Kriter: Yapılandırılmış bir sunum / 20 puan üzerinden
a) Yapılandırılmamış sunum b) Az yapılandırılmış sunum c) İyi yapılandırılmış sunum d) Çok iyi yapılandırılmış sunum e) Mükemmel yapılandırılmış sunum

4. Kriter: Referanslar /10 puan üzerinden
a) Referans yok b) Resmi kaynaklara az derecede referans verilmiş c) Resmi kaynaklara iyi derecede referans verilmiş d) Resmi kaynaklara çok iyi derecede referans verilmiş e) Resmi kaynaklara mükemmel derecede referans verilmiş
Toplam 100 puan

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

elif.uzgoren@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Öğrenci Sunumları 5 1 5
Kitap Okuma 13 2 26
Ödev Hazırlama 3 5 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Proje Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 154

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5
ÖK.6