DERS ADI

: AVRUPA GÜVENLİK POLİTİKASI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IRE 4305 AVRUPA GÜVENLİK POLİTİKASI SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Uluslararası İlişkiler (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. NAZİF MANDACI

Dersi Alan Birimler

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (İngilizce)
Uluslararası İlişkiler (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu kurs, Avrupa Güvenlik Politikası'nın (EGP) uluslararası ilişkiler ve bölgesel güvenlik çerçeveleri bağlamında kapsamlı bir incelemesini sunmaktadır. Kurs, Avrupa güvenliğinin tarihsel gelişimini, kurumlarını ve stratejik önceliklerini ele alacak ve Avrupa Birliği'nin (AB) bir güvenlik aktörü olarak rolüne odaklanacaktır. Analiz, Ortak Güvenlik ve Savunma Politikası'nı (OGSP), NATO'nun etkisini ve AB ile diğer uluslararası organizasyonlar arasındaki etkileşimleri içerecektir. Ayrıca, kurs, terörizm, siber tehditler, göç ve Avrupa'nın çevresindeki jeopolitik gerilimler gibi çağdaş güvenlik sorunlarını da ele alacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İkinci Dünya Savaşı sonrası dönem boyunca Avrupa'daki güvenlik ve savunma işbirliği girişimlerini bağlamsallaştırmak amacıyla Avrupa güvenlik işbirliğinin tarihini incelemek
2   Avrupa entegrasyonunun güvenlik boyutunu açıklayabilmek için AB Ortak Güvenlik ve Savunma Politikasının karar alma süreçleri, araçları, politikaları ve misyonlarını anladığını göstermek
3   Avrupa güvenlik düzeni üzerindeki etkilerini analiz etmek için Avrupa'daki yeni güvenlik tehditlerini tanımlamak
4   Avrupa güvenlik politikasını karşılaştırmalı bir yaklaşımla değerlendirmek
5   Vaka çalışmalarını analiz edebilmek ve sunabilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Değişen Avrupa güvenlik mimarisi
3 Soğuk Savaş'tan Avrupa Barışı'na
4 Avrupa güvenliğine teorik yaklaşımlar
5 NATO ve Transatlantik Topluluğu 1949-2024
6 AGİT
7 AB ve Avrupa güvenliği ve savunması
8 İç güvenlik
9 Avrupa güvenliğine yeni tehditlere bir göz atış
10 Avrupa güvenliğine yeni küresel tehditler 1
11 Avrupa güvenliğine yeni küresel tehditler 2
12 Sunum
13 Sunum
14 Sunum

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

J. Galbreath, Jocelyn Mawdsley and Laura Chappell (eds.), Contemporary European Security, London and New York: Taylor and Francis, 2019.

Gerekli görürse öğretim üyesi öğrencilere ekstra yardımcı kaynak okutabilir ya da önerebilir.l.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders seminerleri
2. Haftalık okumalar
3. Sınıf içi tartışmalar
4. Dönem ödevi önerisi hazırlama
5. Sınıfta ödev sunma
6. Dönem ödevi hazırlama
7- Vize sınavı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 KSN KISA SINAV
3 RAP RAPOR
4 SUN SUNUM
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + KSN * 0.20 + RAP * 0.20 + SUN * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Avrupa güvenlik işbirliğinin tarihsel gelişimini inceleme
2. Avrupa güvenlik işbirliğinin kurumsal yapısını tanımlama
3. AB'nin güvenlik ve savunma politikasının önemli boyutlarını açıklama
4. AB'nin güncel güvenlik politikalarının iç ve dış boyutlarını analiz etme
5. Ders içeriğine uygun bilgileri yorumlama ve sunma


Kurs Gereksinimleri:
Ara sınav yapılacaktır. Öğrenciler, aşağıda belirtildiği şekilde bir dönem ödevi hazırlamakla yükümlüdür, bu ödev final notunun hesaplanmasında dikkate alınacaktır. Elbette, ödevlerin içeriği, biçimi ve üslubu değerlendirme sırasında göz önünde bulundurulacaktır.

Öğrenci Sorumlulukları:
a) Öğretim görevlisi, öneri ve araştırma ödevlerinin teslim tarihlerine ilişkin oldukça serttir. Herhangi bir gecikme final notunu etkileyecektir.
b) Kurs, öğretim görevlisi tarafından belirlenen metinlerin ve konuların okunması ve tartışılmasına dayanır, akademik kaynaklarda sunulan veya öğrencilere önerilen perspektiflerden yararlanılır.
c) Öğrenciler, araştırma ödevlerinin konusunu ve incelenecek temel teorik veya maddi meseleleri özetleyen bir sayfalık (yaklaşık 500 kelime) bir öneri sunmalıdır. Bu öneri, öğretim görevlisinin ilerlemeyi ve gelişimi değerlendirmesine yardımcı olacak ve bağımsız çalışmayı destekleyecek geri bildirim sağlayacaktır. Araştırma önerisi, öğretim görevlisine 3 hafta içinde teslim edilmelidir.
d) Öğrenciler, kursun temalarını ve konularını ele alan en az 3.000 kelimelik bir araştırma ödevi yazmakla yükümlüdür. Bu ödev, derste doğrudan ele alınan kaynakların ötesinde kaynakları içeren özgün bir araştırma olmalıdır. Öğrenciler, yüksek kaliteli bir akademik çalışma üretmek için öğretim görevlisi ile işbirliği yapmaları beklenir. Araştırma ödevinin taslak versiyonu, 10. hafta 10. derste öğretim görevlisine teslim edilmelidir; ardından öğrenciler sınıfta çalışmalarını sunmaya başlayacaktır. Yukarıda belirtildiği gibi, dönem ödevleri final sınavı olarak değerlendirilecektir, bu nedenle öğrenciler, final sınav tarihi olarak ilan edilen tarihte nihai formunu teslim etmekle yükümlüdür.
e) Ara sınavı takip eden haftalarda bir önceki hafta işlenen konuya dair olmak üzere en fazla 4 quiz olacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Dersin %70'ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Öğrenciler ders materyallerini okumalı ve sınıf içi tartışmalara katılmalıdırlar.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

nazif.mandaci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Daha sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sınıf içi uygulamalar 1 10 10
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 134

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.1
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5