DERS ADI

: GELİŞMEKTE OLAN ÜLKELERDE SİYASET

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
IRE 4111 GELİŞMEKTE OLAN ÜLKELERDE SİYASET SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Uluslararası İlişkiler (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. GÜL MEHPARE KURTOĞLU ESKİŞAR

Dersi Alan Birimler

Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (İngilizce)
Uluslararası İlişkiler (İngilizce)

Dersin Amacı

Dersin temel amacı Uluslararası İlişkiler öğrencilerine gelişmekte olan dünyanın yüzleştiği temel teorik ve politik meseleleri tanıtmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sanayileşmiş Batı demokrasilerinden gelişmekte olan ülkeleri ayrıştıran ve bu ülkelerin büyük ölçüde gündeminde yer alan aşağıdaki konu başlıklarının doğasını ve kapsamını ortaya koymak: Eşitsizlik, Etnopolitika ve milliyetçilik, Din, Kadın ve cinsiyet, Sivil toplum, Devletin oluşumu, Devletin Çöküşü ve Sivil Çatışma, Demokratikleşme, Kalkınma, Çevre
2   Eleştirel ve gerekçelere dayanan argümanları ortaya koyabilme becerisini geliştirmek.
3   Sınıfta sunum yapabilmek için gereken becerileri geliştirmek.
4   Öğretim üyesi ve diğer öğrencilerle sınıftaki tartışma ortamına katılmasını gerektirecek becerilere haiz olmak.
5   Akademik ve basın kaynakları da dahil olmak üzere ilgili kaynaklara ulaşabilme, kullanabilme ve değerlendirme becerisini geliştirmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 "Üçüncü Dünya" ve Gelişmekte olan Dünya Kavramları
2 "Üçüncü Dünya" ve Gelişmekte olan Dünya Kavramları
3 Emperyalizm ve Sömürgecilik & Gelişmekte olan Dünyanın Altyapısı
4 Modernleşme ve Gelişme ve Gelişmekte olan Ülkelerin Sorunları
5 Gelişmekte olan Ülkelerde Bağımlılık ve Ekonomik Durum
6 Gelişmekte olan Ülkelerde Bağımlılık ve Ekonomik Durum
7 Genel değerlendirme
8 Devlet-Toplum İlişkileri ve Gelişmekte olan Ülkelerdeki Sosyal Durum
9 Uluslararası Aktörlerin Gelişmekte olan Ülkelere Etkisi
10 Gelişmekte olan Ülkelerde İç Siyaset I
11 Gelişmekte olan Ülkelerde İç Siyaset II
12 Gelişmekte olan Ülkelerde Devletin Oluşumu
13 Gelişmekte olan Ülkelerde Kimlik
14 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. B.C.Smith, Understanding Third World Politics, 2nd Edition, Houndmills: Palgrave, 2003.
2. Peter Calvert and Susan Calvert, Politics and Society in the Developing World, 3rd Edition, Harlow: Pearson, 2007.
3. Diğer kaynaklar daha sonra duyurulacaktır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Ödevler/Sunumlar
3. Sınavlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARA SINAV
2 OLY OLAY İNCELEMESİ
3 DKT DERSE KATILIM
4 YYS YARIYIL SONU SINAVI
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS* 0.30 + OLY * 0.30 + DKT* 0.10 + YYS * 0.30
6 BUT BÜTÜNLEME NOTU
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + OLY * 0.30 + DKT * 0.10 + BUT * 0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1- Gelişmekte olan ülkelerdeki ulus-devlet kurma sürecine ilişkin çeşitli meseleleri tanımlamak ve açıklamak.
2- Güncel konu ve tartışmalara yönelik eleştirel analizler ortaya koymak.
3- Sunum hazırlamak üzere bilgi teknolojisi birikimini kullanmak.
4- Görüşleri açık, doğru ve kendinden emin bir şekilde ortaya koyabilmek.
5- Analitik bir çerçevede eleştirici argümanlar ortaya koyabilmek.
6- Kütüphane ve internet kaynaklarını kullanmak.

SUNUM RUBRİĞİ
1. Giriş (15 puan):
Zayıf (0%): Belirsiz, amacından yoksun.
Orta (40%): Biraz ilgili, derinlikten yoksun.
İyi (60%): Net bir anlayış sağlar.
Çok İyi (80%): Konuyu etkili bir şekilde özetler, dikkat çeker.
Mükemmel (100%): Net, ilgi çekici, sunumu mükemmel bir şekilde kurar.
2. Materyalin Organizasyonu (10 puan):
Zayıf (0%): Zayıf organize edilmiş.
Orta (40%): Parçalı, belirsiz akış.
İyi (60%): Genellikle iyi organize edilmiş.
Çok İyi (80%): Mantıklı bir şekilde organize edilmiş, net geçişler.
Mükemmel (100%): Olağanüstü organize edilmiş, kusursuz geçişler.
3. İçerik Kalitesi (40 puan):
Zayıf (0%): İlgisiz, hatalı, derinlikten yoksun.
Orta (40%): Biraz ilgili içerik, önemli hatalar içerir.
İyi (60%): Genellikle doğru ve ilgili.
Çok İyi (80%): Detaylı, iyi araştırılmış, doğru.
Mükemmel (100%): Çok ilgili, doğru, kapsamlı.
4. Sonuç (15 puan):
Zayıf (0%): Eksik veya etkisiz.
Orta (40%): Özetlemeye çalışır ama önemli noktaları atlar.
İyi (60%): Temel noktaları özetler ama etkileyici değildir.
Çok İyi (80%): Etkili bir şekilde özetler, kapanış sağlar.
Mükemmel (100%): Net, etkileyici, sunumu bir bütün olarak bağlar.
5. Genel Sunum (20 puan):
Zayıf (0%): Zayıf gerçekleştirilmiş, minimum etkileşim.
Orta (40%): Bazı güçlü yönler var ama zamanı etkili kullanamaz.
İyi (60%): Genellikle iyi gerçekleştirilmiş, kabul edilebilir iletişim.
Çok İyi (80%): Güçlü, zamanı iyi kullanır, net sözlü ifade.
Mükemmel (100%): Olağanüstü, zamanı mükemmel kullanır, net ve ilgi çekici iletişim

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gul nokta kurtoglu @ deu nokta edu nokta tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Randevu ile.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 5 5
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 1 11 11
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Final Sınavına Hazırlık 1 11 11
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 131

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.344
ÖK.444
ÖK.55