DERS ADI

: İŞLETME İÇİN İLERİ YAPAY ZEKA MODELLERİ VE GPT MODELLERİNE GİRİŞ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
QMT 4246 İŞLETME İÇİN İLERİ YAPAY ZEKA MODELLERİ VE GPT MODELLERİNE GİRİŞ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SABRİ ERDEM

Dersi Alan Birimler

İşletme (İngilizce)

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   GPT ve diğer ileri AI araçlarının yeteneklerini ve sınırlamalarını anlamak
2   GPT ve diğer AI araçlarının nasıl işletme yönetimi görevleri için uygulanabileceğini öğrenmek, örneğin doğal dil işleme, veri analizi ve karar verme
3   Pratik projeler ve görevler aracılığıyla GPT ve diğer AI araçlarını kullanma becerilerini elde etmek
4   Bu teknolojilerin etik ve toplumsal sonuçlarını analiz etmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 GPT ve Doğal Dil İşlemeye Giriş
2 GPT ve Veri Analizi
3 GPT ve Veri Analizi
4 GPT ve Veri Analizi
5 GPT ve Karar Verme
6 GPT ve Karar Verme
7 GPT ve Karar Verme
8 İşletme Yönetiminde Diğer AGI araçları ve Uygulamaları
9 İşletme Yönetiminde Diğer AGI araçları ve Uygulamaları
10 İşletme Yönetiminde Diğer AGI araçları ve Uygulamaları
11 GPT ve AI'nın Etik ve Toplumsal Sonuçları
12 GPT ve AI'nın Etik ve Toplumsal Sonuçları
13 Uygulama
14 Uygulama

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Kullanım senaryoları sunumları: Öğrencilerin finans, sağlık ve e-ticaret gibi farklı sektörlerde GPT ve diğer AGI araçlarının gerçek dünya kullanım örneklerinin araştırmaları ve sunumu.
Örnek çalışmalar: Gerçek dünya iş senaryolarında GPT ve diğer AGI araçlarının uygulanmasını ve bu araçların sektör ve toplum üzerindeki etkisini gösteren örnek çalışmalar.
Konuk konuşmacılar: Farklı sektörlerde GPT ve diğer AGI araçlarını kullanan uzmanlar ile teknolojinin gerçek dünya perspektifleri.
Grup projeleri: Öğrencilerin belirli bir sektör için bir kullanım örneği geliştirmek için gruplar halinde çalışmalarını ve bulgularını sınıfta sunumları.
Derste öğrenme: Belirli kullanım örnekleri üzerinden sınıf içi çalışmaları.
Rol yapma: Öğrencilerin işletme lideri veya yönetici olarak rol yapmalarını ve sektör ile ilgili bir sorunu çözmek veya bir karar vermek için GPT ve diğer AGI araçlarını kullanmaları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV ÖDEV
2 ODV ÖDEV PROJE
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ODV* 0.60 + ODV * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Ödev Hazırlama 3 10 30
Sunum Hazırlama 4 5 20
Proje Hazırlama 1 14 14
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.13
ÖK.24423
ÖK.34444433
ÖK.45