DERS ADI

: DİJİTAL PAZARLAMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MRK 4233 DİJİTAL PAZARLAMA SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. SUMEYRA DUMAN

Dersi Alan Birimler

Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce)
İşletme (İngilizce)
Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret (İngilizce)

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İnternet, bilgi teknolojileri ve bunların kullanımının, etik konuları göz önünde bulundurarak, tüketiciler ve pazarlamacılar için nasıl fayda ve zorluk yarattığını anladıklarını göstermeleri
2   Bir pazarlamacı bakış açısıyla başarılı ve başarısız web sitelerini anladıklarını göstermeleri
3   Online tüketici davranışını anlamaları ve online değiş tokuşta tüketici farklılıklarının ve özelliklerinin farkına varmaları
4   Bir takımın parçası olarak etkili biçimde çalışmaları ve hem kendileri hem de grubun tamamı için verimli bir biçimde karşılıklı etkileşimde bulunmaları
5   Yazılı raporlar sunarak yüksek iletişim becerileri göstermeleri

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MRK 2001 - PAZARLAMA İLKELERİ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ünite 1: Dijital Pazarlamaya Giriş
2 Ünite 2: Çevrimiçi Pazaryeri Analizi: Mikro Çevre Ünite 3: İnternette Makro Çevre Öğrenciler grup oluşturacak ve gelecek haftalardaki ödevlerde analiz edecekleri şirketi belirleyeceklerdir.
3 Ödev 1: Seçilen Şirketlerin Dijital Mikro ve Makro Çevre Analizi
4 Ünite 4: Dijital Pazarlama Stratejisi
5 Ödev 2: Seçilen Şirketlerin Dijital Pazarlama Stratejilerinin Değerlendirilmesi
6 Ünite 5: İnternet ve Pazarlama Karması
7 Ödev 3: Seçilen Şirketlerin Dijital Pazarlama Karması Uygulamalarının İncelenmesi
8 Ünite 6: Dijital Platformlar Yoluyla İlişkisel Pazarlama
9 Ödev 4: Seçilen Şirketlerin E-MİY Uygulamalarının Analizi
10 Ünite 8: Dijital Medya için Kampanya Planlaması
11 Ödev 5: Seçilen Şirketler İçin Dijital Pazarlama kampanyası Hazırlanması
12 Ünite 9: Dijital Medya Kanallarını Kullanarak Pazarlama İletişimi Uygulamaları
13 Ödev 6
14 Ünite 10: Dijital Kanal Performansının Değerlendirilmesi ve Geliştirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatma
2. Sınıf içi tartışma
3. Grup çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 FN Final
4 BNS BNS ARS * 0.20 + ODV * 0.40 + FN * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.20 + ODV * 0.40 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1) Vize Sınavı (%20): Öğrenciler, yazılı tipi soruları içeren bir sınav aracılığıyla kavram ve teori bilgileri üzerinden değerlendirilecektir.
2) Ödev (%40): Öğrenciler, dijital platformlarda da faaliyet gösteren bir şirket seçecekler ve sınıfta görülen konularla ilgili bu şirketi göz önünde bulundurarak grup olarak proje hazırlayacaklardır. Öğrenciler yazılı rapor hazırlayacaklar ve bu raporu sunacaklardır. İlk dört ödev %5, beşinci ödev %20 değerindedir. Sunumu yapılmayan ödevler notlandırılmayacaktır.
3) Final Sınavı (%40): Öğrenciler, yazılı tipi soruları içeren bir sınav aracılığıyla kavram ve teori bilgileri üzerinden değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 6 7 42
Sunum Hazırlama 5 5 25
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 133

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555
ÖK.2555
ÖK.3555
ÖK.4555
ÖK.55555