DERS ADI

: ÜRÜN VE MARKA YÖNETİMİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MRK 4220 ÜRÜN VE MARKA YÖNETİMİ SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BURCU İLTER

Dersi Alan Birimler

Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik (İngilizce)
İşletme (İngilizce)
Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere yeni ürün geliştirme olarak bilinen ilişkili aşamalar serisinden oluşan problem çözme süreçlerine dair bir stratejik yönetim anlayışı sağlamaktır ve bir markayı oluşturma, ölçme ve yönetme ile ilgili temel bilgileri vermektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yeni ürün geliştirme sürecini pazarlama bakış açısıyla yönetebilmek için bu sürecin aşamalarını ve birbirleriyle ilişkilerini inceleyeceklerdir.
2   Her aşamada etkili pazarlama stratejileri geliştirebilmek için ürünün yaşam döngüsü boyunca ticari konumunu yorumlayacaklardır.
3   Bir markayı etkili olarak yönetebilmek için zaman içindeki marka yönetimi süreçlerini keşfedeceklerdir
4   Marka sermayesi oluşturabilmek için gerekli stratejileri tasarlayabilmek amacıyla marka sermayesinin değişik yönlerini ortaya koyacaklardır.
5   Yeni ürün yönetimi için gerekli olan sistematik bilimsel analizin ve yaratıcı sanat ve muhakemenin değerini anlayacaklardır.
6   Bir takımın parçası olarak etkili biçimde çalışacak ve hem kendileri hem de grubun tamamı için verimli bir biçimde karşılıklı etkileşimde bulunacaklardır.
7   Bir rapor sunarak yüksek iletişim becerileri göstereceklerdir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MRK 2001 - PAZARLAMA İLKELERİ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 DERSE GIRIŞ
2 Yeni ürün geliştirme süreci Fikir yaratma, fikir ayıklama, kavram geliştirme ve test etme, pazarlama stratejisi geliştirme, işletme analizi, ürün geliştirme, test pazarlaması ve ticarileştirme.
3 Marka ve marka yönemi ve müşteri tabanlı marka değeri
4 Markaların konumlandırılması
5 Marka değeri yaratmak için marka unsurlarının seçilmesi
6 Marka değeri yaratmada pazarlama programlarının tasarlanması
7 Marka değeri yaratmada pazarlama iletişimi
8 Marka değeri yaratmada ikincil marka çağrışımları
9 Marka performansının ölçülmesi ve yorumlanması
10 Marka stratejilerinin tasarlanması ve uygulanması
11 Yeni ürünlerin tanıtımı ve markalanması
12 Süreç içerisinde ve değişik coğrafya ve pazar bölümlerinde marka yönetimi
13 Ödev Sunumları
14 Ödev Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Keller, Kevin L. (2003), Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity. Upper Saddle River, NJ: Prentice

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatma
2. Grup çalışması
3. Sunumlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 SC SnfiÇal
2 ODV Ödev
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU SC * 0.30 + ODV * 0.40 + YYS * 0.30
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu SC * 0.30 + ODV * 0.40 + BUT * 0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1.Final sınavı derste anlatılan konular ve ders kitabını kapsayacaktır.
2.Gruplar belirlerlenen konular hakkında gerçek hayat uygulamalarıyla birleştirerek sunum yapacaklardır.
3.Sunumlar hazırlık, bilgi, yapı, sözlü iletişim becerileri, soruları yanıtlama ve tartışma yönetimi çerçevesinde değerlendirilecektir.

Sınıf İçi Alıştırma 1
1) İki rakip marka seçin ve konumlarını nasıl belirlediklerini gösterin(50 puan).
2) Markalamada olumsuz ilişkili nitelikleri veya faydaları nasıl yönetebilirsiniz : Pazarlamacıların karşılaştığı zorluklardan biri, POP'ları veya POD'ları oluşturan niteliklerin çoğunun ters ilişkili olmasıdır. Yani markanız bir konuda iyiyse, başka bir konuda da iyi olduğu söylenemez. Örneğin, bir markanın "ucuz" olduğuna inanmak zor olabilir. ve aynı zamanda en yüksek kalitede Bu tür olumsuz ilişkili nitelikleri veya faydaları nasıl yönetebilirsiniz Önce teorideki cevabı verin, ardından gerçek hayattan bir örnek gösterin (50 puan).

Sınıf İçi Alıştırma 2
1) Yaratıcı Pazarlama Uygulamaları: Bir marka seçin ve marka değerini artırmada etkili olduğunu düşündüğünüz, hayata geçirilmiş en az 5 yaratıcı pazarlama eyleminden bahsedin (50 puan).
2) İkincil Marka Çağrışımları: Bir marka seçin ve ikincil marka çağrışımlarından nasıl yararlandığı hakkında konuşun (50 puan).

Sınıf İçi Alıştırma 3
1) Marka Hiyerarşisi: Marka hiyerarşisinin seviyeleri nelerdir İki farklı markanın marka hiyerarşisine yönelik farklı yaklaşımlarını karşılaştırın (50 puan).
2) Marka Değerini Yeniden Canlandırın: Değerini yitirmekte olan bir markayı tanımlayın. Marka değerinin yeniden canlandırılması için ne gibi önerilerde bulunabilirsiniz (50 puan).

Marka Denetim Ödevi
1) Marka ve sektör hakkında bilgi veriniz: Markanın ve sektörün kısa bir tanımını yapın (10 puan).
2) Marka Envanteri: Bir şirket tarafından satılan tüm ürün ve hizmetlerin nasıl markalandığına ve pazarlandığına ilişkin güncel kapsamlı bir profil (Marka unsurları, Destekleyici pazarlama programları, Rakip markaların profili, POP'lar ve POD'lar, Marka portföy analizi, Marka mantrası) (40 puan)
3) Marka Keşfi: Tüketicilerin markayı nasıl algıladıklarına ilişkin ayrıntılı bilgi sağlar. Müşteri bazlı marka değerinin kaynaklarının belirlenmesine yardımcı olur. Hem ana marka hem de rakipleri için bilgi yapılarını ortaya çıkarır. Marka çağrışımları, Marka konumlandırma analizi, Tüketici algıları analizi (rekabete karşı) (40 puan).
4) Marka değeri değerlendirmesi ve stratejik marka yönetimi önerileri: Marka değerini nasıl değerlendiriyorsunuz ve marka değerini artırmak için ne gibi önerilerde bulunabilirsiniz (10 puan).

Her ödev için aşağıdaki değerlendirme tablosu kullanılacaktır:
Bu özel unsur mevcut değildir veya verilen bağlamda tamamen yersizdir. Zayıf (%0)
Bu özel unsur biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. Adil (%40)
Bu özel unsur tatmin edici bir şekilde geliştirilmiştir ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uymaktadır. İyi (%60)
Bu özel unsur iyi ve profesyonel bir şekilde geliştirildi ve bağlama uyuyor. Çok iyi (%80)
Bu özel unsurun geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. Mükemmel (%100)

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir.
4. Öğrencilerin derse zamanında gelmeleri beklenmektedir.
5. Tüm öğrencilerin dersten önce hazırlık yapmaları beklenmektedir.
6. Tüm öğrencilerin cep telefonlarıyla ilgili davranış kurallarına uymaları beklenmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. Burcu İlter
E-mail: burcu.ilter@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders Öncesi/Sonrası Hazırlıklar 10 1 10
Sunum Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Ödevler 1 25 25
Vize Sınavı 1 1,5 2
Final Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.6555
ÖK.75555