DERS ADI

: TÜKETİCİ DAVRANIŞI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MRK 4111 TÜKETİCİ DAVRANIŞI SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. SUMEYRA DUMAN

Dersi Alan Birimler

İşletme (İngilizce)

Dersin Amacı

Öğrencilerin tüketici davranışını derinlemesine anlamalarını ve pazarlama yöneticisi olarak tüketici davranışını anlamanın önemini kavramalarının sağlanması amaçlanmaktadır. Tüketici davranışının çalışılması, öğrencilere tüketici olmanın anlamı ve pazarlama stratejilerinin geliştirilmesinde tüketici ihtiyaçlarını karşılamanın rolünü anlamak için bilmeleri gerekenler konusunda bilgi vermeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tüketici davranışının nedenlerini yorumlayabilmek için müşteri davranışı teorilerini ve kavramlarını anladıklarını göstermeleri
2   Tüketicilerin gerçek hayatta ne yaptıklarını anlamak amacıyla tüketici davranışını anlamaları ve Türk tüketicisi ve davranışları hakkında daha fazla bilgi edinmeleri
3   Teorileri ve kavramları gerçek uygulamalarla bütünleştirmek için tüketici davranışını yorumlamaları
4   Sınıf içi tartışmalar ve sunumlarla sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirmeleri
5   Sorumluluklarının farkında olmaları ve dersin gereklerini yerine getirmeleri

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MRK 2001 - PAZARLAMA İLKELERİ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 GİRİŞ
2 ÜNİTE 1: Satın Alma, Sahip Olma ve Var Olma: Tüketici Davranışına Giriş ÜNİTE 2: Tüketici ve Toplum Refahı
3 ÜNİTE 3: Algı
4 1. ÖDEV
5 ÜNİTE 4: Öğrenme ve Hafıza
6 ÜNİTE 5: Güdüleme ve Duygu
7 2. ÖDEV
8 ÜNİTE 6: Benlik ve Cinsiyet Kimliği
9 ÜNİTE 7: Kişilik, Yaşam Tarzı ve Değerler
10 3. ÖDEV
11 ÜNİTE 8: Tutum ve İkna Edici İletişim
12 4. ÖDEV
13 ÜNİTE 9: Karar Verme
14 5. ÖDEV

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Solomon, Michael R. (2020). Consumer Behavior: Buying, Having, and Being. 13th Edition, New Jersey: Pearson Prentice Hall.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatma
2. Grup çalışması
3. Sunumlar
4. Sınıf içi tartışma
5. Alan çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 FN Final
4 BNS BNS ARS * 0.20 + ODV * 0.40 + FN * 0.40
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS * 0.20 + ODV * 0.40 + BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Vize Sınavı (%20) = Öğrenciler, yazılı tipi soruları içeren bir sınav aracılığıyla kavram ve teori bilgileri üzerinden değerlendirilecektir.

Ödevler (% 40) = Yarıyıl boyunca dört ödev olacaktır ve her ödev başarı notunun %10'u kadardır. Sunumu yapılmayan ödevlere not verilmeyecektir.

Final Sınavı (% 40) = Öğrenciler, yazılı tipi soruları içeren bir sınav aracılığıyla kavram ve teori bilgileri üzerinden değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

Bu derste dönem boyunca dört ödev verilecek ve her bir ödev başarı notunun %10'u değerinde olacaktır. Ödevlerin konuları, her ödevin son teslim tarihinden bir hafta önce öğretim üyesi tarafından verilecektir. Ödevler grup çalışması şeklinde olacaktır ve her gruptaki öğrenci sayısı, her dönem derse kayıtlı öğrenci sayısına göre belirlenecektir. Gruplar yazılı bir rapor ve sunum hazırlayacak ve sunum günü öğretim üyesine teslim edeceklerdir. Raporlar Times New Roman yazı tipinde, 12 punto, 1,5 aralıklı yazılacaktır. Sunumu yapılmayan ödevlere not verilmeyecektir. Tüm kriterlerin değerlendirilmesinde aşağıdaki ölçek kullanılacaktır. Kriterler de ölçeğin altında puan değerleri ile birlikte sunulmaktadır.
Bu kriter mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. - Yetersiz (0%)
Bu kriter biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. - Vasat (40%)
Bu kriter, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. - İyi (60%)
Bu kriter iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. - Çok iyi (80%)
Bu kriterin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. - Mükemmel (100%)
ÖDEVLERIN DEĞERLENDİRİLMESİNDE KULLANILAN KRİTERLER:
Bağlamı anlama: Öğretim üyesinin ödev için belirlediği soruların/konuların uygun şekilde anlaşılması. (20 puan)
Verilen sorulara/hedeflere dayalı tartışma becerileri: Verilen soruların/konuların sınıfta tartışılan kavramlara/teorilere uygun olarak tartışılması. (20 puan)
Akademik yazma becerileri: Makalede doğru APA formatında atıflar; kaynakça için doğru APA formatı, eksiksiz kaynak bilgisi; metin formatı: tek aralıklı metin, uygun başlıklar ve kenar boşlukları, iki tarafa yaslı metin ve profesyonel görünüm. (10 puan)
Sunum becerileri: Sunumlar aşağıdaki kriterlere göre değerlendirilecektir (50 puan):
A. Konuya iyi hakim olmak (30 puan)
B. Sunumun görünümü ve yapısı (10 puan)
C. İzleyicinin dikkatini çekebilmek (10 puan)

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir.
4. Öğrencilerin derse zamanında gelmeleri beklenmektedir.
5. Öğrenciler sunumların zaman limitlerine uymak zorundadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Sumeyra Duman
Oda: 131/B, e-posta: sumeyra.duman@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Grup Ödevi Hazırlama ( Dönem Projesi vb.) 5 5 25
Sunum Hazırlama 5 5 25
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 131

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555
ÖK.255
ÖK.3555
ÖK.455
ÖK.555