DERS ADI

: İNSAN KAYNAKLARI PLANLAMASI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MNO 4211 İNSAN KAYNAKLARI PLANLAMASI SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ENGİN BAĞIŞ ÖZTÜRK

Dersi Alan Birimler

İşletme (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, işgücü planlaması açısıdan insan kaynakları yönetimi anlayışını ileriye taşımaktır. Bu ders insan kaynakları planlaması için kavramsal bir yol haritası sunmakta ve işgücü planlaması için gerekli analizler ve teknikleri sağlamaktadır. Bu yol haritası ve analizler aracılığıyla, bu ders öğrencilere adil insan kaynakları sistemleri geliştirme konusundaki uzmanlaşma ihtiyacını sağlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İK planlamasının kurumsal amaç ve hedeflerle nasıl uyumlu olduğunu ve desteklediğini açıklamak.
2   Farklı teknikleri kullanarak iş analizi yapmak.
3   Beceri envanterlerini ve yedekleme planlarını kullanarak İK tedarik tahmin yöntemlerini geliştirmek.
4   Çeşitli İK talep tahmin yöntemlerini uygulamak ve sonuçları yorumlamak.
5   Belirli bir organizasyonel senaryoya uygun bir İK planı formüle etmek.
6   Hem İK hem de personel bütçelerini hazırlayabilmek.
7   Bir konuyu ifade etme ve savunmada sözlü/yazılı iletişim becerilerini geliştirebilmek.
8   Etkili bir ekip üyesi olmak için gerekli becerileri geliştirebilmek ve artırabilmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Stratejik İşgücü Planlaması Sparkman (2018), Chp 1-2
2 İş Analizi ve Görev Tanımları
3 İşgücü Talebini Anlamak Sparkman (2018), Chp 3
4 İşgücü Arzını Anlamak Sparkman (2018), Chp 4
5 Yetkinlik Tabanlı Stratejik İşgücü Planlaması Sparkman (2018), Chp 7
6 Gözden Geçirme ve Sunumlar
7 Tahmin ve Planlama (Nicel Odak)
8 Tahmin ve Planlama (Nicel Odak)
9 Tahmin ve Planlama (Nitel Odak)
10 Tahmin ve Planlama (Nitel Odak)
11 Personel ve Bölüm Bütçeleri Sparkman (2018), Chp 6
12 Stratejik İşgücü Planlaması: Özel Konular Sparkman (2018), Chp 8-9
13 Dönem Ödevi Sunumları
14 Dönem Ödevi Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Sparkman, R. (2018). Strategic Workforce Planning: Developing Optimized Talent Strategies for Future Growth. Kogan Page Publishers.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı
2. Yarıyıl içi ödevler
3. Dönem ödevi ve sunumlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ODV ÖDEV
2 ODV ÖDEV PROJE
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ODV* 0.60 + ODV * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Değerlendirme metotlarına dair açıklamalar:

Genel olarak ders boyunca iki ya da üç ödev verilir: mülakat, iş analizi, kitap incelemesi ve tahminleme ödevi gibi. Her ödev içerik ve sunum olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır ve kendine özgün özellikleriyle değerlendirilecektir. Her ödev farklı içerik ve sunum beklentilerine sahip olduğundan, bunlar derste duyurulacaktır.

Ödevler 1-5 arası olmak üzere bir ölçek ile değerlendirilecektir: zayıf, orta, iyi, çok iyi ve mükemmel. Zayıf (0-39%): Eksik içerik, intihal veya çaba eksikliği nedeniyle beklentileri karşılamıyor. Orta (40-59%): Bazı beklentileri karşılıyor ancak içerik, sunum veya özgünlük açısından gelişmeye ihtiyaç var. İyi (60-79%): Tatmin edici düzeyde bilgi ve sunumla ilgili tüm beklentileri karşılıyor. Çok İyi (80-89%): Eleştirel düşünmeyi gösterir, çoğu beklentiyi aşar. Mükemmel (90-100%): Tüm alanlarda tüm beklentileri aşar.

Dönem projesi köklü bir değişim geçiren bir şirketin personel planlaması ile ilgilidir. Proje içerik, sunum ve yaratıcılık olmak üzere üç bölümden oluşacaktır. Projenin içindeki her bir bölüm kendi özgün özellikleriyle değerlendirilecektir. Her bölüm farklı içerik ve sunum beklentilerine sahip olduğundan, bunlar derste duyurulacaktır.

Dönem projeleri, 1-5 arası olmak üzere bir ölçek ile değerlendirilecektir: zayıf, orta, iyi, çok iyi ve mükemmel. Zayıf (0-39%): Eksik içerik, intihal veya çaba eksikliği nedeniyle beklentileri karşılamıyor. Orta (40-59%): Bazı beklentileri karşılıyor ancak içerik, sunum veya özgünlük açısından gelişmeye ihtiyaç var. İyi (60-79%): Tatmin edici düzeyde bilgi ve sunumla tüm beklentileri karşılıyor. Çok İyi (80-89%): Eleştirel düşünmeyi gösterir, çoğu beklentiyi aşar. Mükemmel (90-100%): Tüm alanlarda tüm beklentileri aşar.

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenciler İK planlaması sürecini detaylıca açıklayacaklardır.
2. Öğrenciler iş analizi ve görev tanımları yapacaklardır.
3. Öğrenciler İK tedarik tahminleme yöntemlerini seçip kullanacaklardır.
4. Öğrenciler çeşitli İK talep tahmin yöntemlerini uygulayacak ve sonuçları yorumlyacaklardır.
5. Öğrenciler belirli bir senaryoya uygun etkin bir İK planı formüle edeceklerdir.
6. Öğrenciler belirli İK faaliyetleri için ilgili İK bölüm bütçelerini hazırlayacaklardır.
7. Öğrenciler ayrıca kurum çapında bir personel bütçe yapısı geliştireceklerdir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Akademik dürüstlük akademide sorumlu ve dürüst davranışları göstermek ve etik ilkeleri takip etmektir. Tüm öğrenciler akademik dürüstlük ilkesine tabidir ve başkalarının fikri mülkiyet haklarına saygı göstermelidir. Özellikle her öğrenci intihal kaçınmalıdır. Her türlü intihal ciddidir ve akademik dürüstlük ilkesini ihlal etmektedir.
İntihali anlamak ve intihalden kaçınmak için, şu bağlantıya bakınız: https://www.plagiarism.org/understanding-plagiarism. Derste intihal ile ilgili çeşitli bilgiler verilecektir ancak herhangi bir sorunuz olursa bana sorabilirsiniz.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Engin Bağış Öztürk, engin.ozturk[at]deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Genel bir kural olarak, ofise uğramadan önce lütfen e-posta gönderiniz. (Oda No: 131/A)
Ofis saatleri ilgili öğretim üyesi tarafından size derste duyurulacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1,5 28
Uygulama 14 1,5 28
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, konularının, makalelerin okunması) 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 0 0 0
Diğer Kısa Sınavlara Hazırlık 0 0 0
Bireysel Ödev Hazırlama (Dönem projesi vb.) 2 10 20
Grup Ödevi Hazırlama (Dönem projesi vb.) 1 6 6
Sunum Hazırlama 8 1 8
Proje Ödevi 2 2 4
Ders ve Alan Çalışmalarına Katılım 8 0,5 8
Vize Sınavı 0 0 0
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 116

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1254
ÖK.2254
ÖK.3354
ÖK.424554
ÖK.52544
ÖK.63544
ÖK.7555
ÖK.8544