DERS ADI

: PAZARLAMA UYGULAMALARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MRK 2002 PAZARLAMA UYGULAMALARI ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

İşletme (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. SUMEYRA DUMAN

Dersi Alan Birimler

İşletme (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencilerin pazarlama bilgilerini kullanabilmeleri için işletme çevresinde pazarlama işlevlerini, kavramlarını ve stratejilerini uygulamayı amaçlamaktadır. Bu dersin amacı, pazarlama karması stratejilerini anlamak için işletme çevresinde pazarlama ilkelerinin uygulamalarını öğrencilerin anlamalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yazılı ve/veya sözlü sunumlar aracılığıyla hayali ürün veya hizmetlerin pazarlama kavram ve stratejisi uygulamalarını gerçekleştirmeleri
2   Ulusal ve uluslararası çevrede gerçek pazarlama uygulamalarının farkına vardıklarını göstermeleri
3   Bir takımın parçası olarak etkili biçimde çalışmaları ve hem kendileri hem de grubun tamamı için verimli bir biçimde karşılıklı etkileşimde bulunmaları
4   Yazılı raporlar sunarak yüksek iletişim becerileri göstermeleri

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

MRK 2001 - PAZARLAMA İLKELERİ

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 GİRİŞ
2 ÜNiTE 10: Fiyatlama: Müşteri Değerinin Anlaşılması ve Elde Edilmesi
3 ÜNİTE 11: Fiyat Stratejileri: Ek Bilgiler
4 ÜNİTE 12: Pazarlama Kanalları: Müşteri Değerinin İletilmesi
5 ÜNİTE 14: Müşteri Değerinin İletişimi: Bütünleşik Pazarlama İletişimi Stratejisi
6 ÜNİTE 15: Reklamcılık ve Halkla İlişkileri
7 ÜNİTE 16: Kişisel Satış ve Satış Tutundurma
8 ÜNİTE 17: Doğrudan ve Online Pazarlama
9 Dönem Projeleri Geribildirimi
10 Dönem Projelerinin Sunumu
11 Dönem Projelerinin Sunumu
12 Dönem Projelerinin Sunumu
13 Dönem Projelerinin Sunumu
14 Dönem Projelerinin Sunumu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kotler, Philip & Armstrong, Gary (2018), Principles of Marketing, Prentice Hall, Inc., New Jersey, 17th Edition.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Ödev
3. Grup çalışması
4. Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARA SINAV
2 ODV ÖDEV PROJE
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + ODV * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1- Vize Sınavı
Öğrencilerin derste öğrendikleri kavramlar ve teorileri kapsayan, yazılı ve test tipi sorulardan oluşan bir vize sınavı ile bilgileri değerlendirilecektir.
2- Dönem Projesi
Gruplar, hayali bir ürün hazırlayacaklar ve bu ürün için pazarlama stratejileri geliştireceklerdir. Yazılı bir rapor hazırlayacaklar ve sözlü bir sunum yapacaklardır.

Değerlendirme Kriteri

Bu derste öğrencilerden hayali bir kuruluşun piyasaya sürdüğü hayali yeni bir ürün hakkında bir proje hazırlamaları beklenmektedir. Öğrenciler bu şirketin pazarlama karmasına (ürün, fiyat, yer ve tutundurma) ilişkin pazarlama uygulamalarını ve politikalarını açıklamalıdır. Raporlar 6 kişilik bir grup tarafından hazırlanmalıdır. Dönem projesi konuları ve grup üyeleri dersin 4. haftasında öğretim üyesine verilmelidir. Firmanız, Segmentasyon, Hedefleme, Konumlandırma ve Ürününüzden oluşan raporun ilk bölümü dersin 6. haftasında teslim edilmelidir. Raporlar Times New Roman yazı tipinde, 12 punto, 1,5 aralıklı yazılacaktır. Bu raporlar öğretim üyesinin açıklayacağı tarihlerde sunulacaktır. Tüm kriterlerin değerlendirilmesinde aşağıdaki ölçek kullanılacaktır. Kriterler de ölçeğin altında puan değerleri ile birlikte sunulmaktadır.
Bu kriter mevcut değil veya beklentilerin altında kalıyor ve/veya verilen bağlamda tamamen yersiz. - Yetersiz (0%)
Bu kriter biraz eksik ve bağlama tam olarak uymuyor. - Vasat (40%)
Bu kriter, tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. - İyi (60%)
Bu kriter iyi ve profesyonelce geliştirilmiş ve bağlama uyuyor. - Çok iyi (80%)
Bu kriterin geliştirilme şekli dikkat çekicidir ve bağlama mükemmel bir şekilde uymaktadır. - Mükemmel (100%)
ÖDEVLERIN DEĞERLENDİRİLMESİNDE KULLANILAN KRİTERLER:
Bağlamı anlama: Öğretim üyesinin ödev için belirlediği soruların/konuların uygun şekilde anlaşılması. (20 puan)
Verilen sorulara/hedeflere dayalı tartışma becerileri: Verilen soruların/konuların sınıfta tartışılan kavramlara/teorilere uygun olarak tartışılması. (20 puan)
Akademik yazma becerileri: Makalede doğru APA formatında atıflar; kaynakça için doğru APA formatı, eksiksiz kaynak bilgisi; metin formatı: tek aralıklı metin, uygun başlıklar ve kenar boşlukları, iki tarafa yaslı metin ve profesyonel görünüm. (10 puan)
Sunum becerileri: Sunumlar aşağıdaki kriterlere göre değerlendirilecektir (50 puan):
A. Konuya iyi hakim olmak (30 puan)
B. Sunumun görünümü ve yapısı (10 puan)
C. İzleyicinin dikkatini çekebilmek (10 puan)

YAZILI DÖNEM PROJESİNİN DEĞERLENDİRİLMESİNDE KULLANILAN KRİTERLER:
DÖNEM PROJESİNİN ANA HATLARI

- KAPAK SAYFASI (Kapak Sayfası ve İçindekiler 5 Puan)
- Ürününüzün Adı
- Grup Üyeleri
- İÇİNDEKİLER
- ŞİRKET BİLGİLERİ (5 Puan)
- SEGMENTASYON, HEDEFLEME, KONUMLANDIRMA (15 Puan)
- Ürününüzle İlgili Segmentasyon Değişkenleri
- Hedefleme Stratejisi
- Konumlandırma Beyanı
- ÜRÜN STRATEJİSİ (15 Puan)
- Ürün kalitesi
- Ürün Özellikleri
- Ürün Stili ve Tasarımı
- Markalaşma
- Ambalaj
- Etiketleme
- Ürün Destek Hizmetleri
- FİYATLANDIRMA (15 Puan)
- Yeni Ürün Fiyatlandırma Stratejisi
- YER (10 Puan)
- Kanal Seviyesi Sayısı
- Yer Stratejisi
- TUTUNDURMA (15 Puan)
- Tutundurma karması
- BİRLEŞMİŞ MİLLETLER SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA AMAÇLARI (20 Puan)
- KAYNAKLAR (APA Formatında)
DÖNEM PROJESİNİN SUNUMUNUN DEĞERLENDİRİLMESİNDE KULLANILAN KRİTERLER:
Öğrencilerin dönem projesi için bir PowerPoint (veya seçecekleri başka bir araç) sunumu hazırlamaları gerekir. Sunumlar için tanınan süre 20 dakikadır ve her öğrencinin sunum yapması gerekmektedir. Öğretim üyesi grup üyelerinin her birine konuyla ilgili sorular sorar. Grubun her üyesinin hazır bulunması gerekmektedir, sunuma katılmayan grup üyesine sunum notu verilmeyecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezası ile sonuçlanır.
3. Öğrencilerin sınıf içi tartışmalara aktif olarak katılmaları beklenmektedir.
4. Öğrencilerin derse zamanında gelmeleri beklenmektedir.
5. Öğrenciler sunumların zaman limitlerine uymak zorundadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Sumeyra Duman
Oda No: 131/B, e-posta: sumeyra.duman@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Proje Hazırlama 1 32 32
Vize Sınavına Hazırlık 1 32 32
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 108

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155555
ÖK.245
ÖK.355
ÖK.455