DERS ADI

: YOKSULLUK, EŞİTSİZLİK VE AYRIMCILIK İKTİSADI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ECO 4427 YOKSULLUK, EŞİTSİZLİK VE AYRIMCILIK İKTİSADI SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

İktisat (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. PINAR NARİN EMİRHAN

Dersi Alan Birimler

İktisat (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere iktisadi eşitsizlik, yoksulluk ve ayırımcılık konuları ile ilgili temel bilgiler vermektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Yoksulluğun temel sebeplerini açıklayabilmek.
2   2. Yoksullukla mücadele politikalarını anlamak ve tartışabilmek.
3   3. İktisadi eşitsizlik konusundaki gelişmeleri anlamak ve tanımlayabilmek .
4   4. İşgücü piyasasındaki ayırımcılığa ilişkin temel teorileri tanımak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 Yoksulluğun tanımı ve ölçülmesi
3 Yoksulluğu önleyici politilkalar
4 Eşitsizlik kavramının tanımı ve ölçümü
5 Kurumlar ve eşitsizlik
6 Küreselleşme ve eşitsizlik
7 Yeniden dağıtım politikaları
8 Ayırımcılığın tanımı ve ayırımcılık politikaları
9 İşgücü piyasalarında ayırımcılık
10 Sunumlar
11 Sunumlar
12 Sunumlar
13 Sunumlar
14 Sunumlar
15 Sunumlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Bradley R. Schiller, The Economics of Poverty and Discrimination, Prentice Hall, 10th Ed., 2008.
2. Ders notları

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
2. Sınıf içi tartışmalar
3. Sunumlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ODEV PROJE
3 SUN SUNUM
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + ODV * 0.40 + SUN * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Ara sınav, derslerde işlenen konuların anlaşılmasını, sentezlenmesini ve değerlendirilmesini ölçen kompozisyon sorularından oluşacaktır.
2. Ders kapsamında işlenen ekonomik ve sosyal sorunların daha iyi anlaşılmasına yönelik grup ödevleri verilecektir. İki kişiden oluşacak olup gruplardan beklentiler şu şekildedir:
Seçilen ülkedeki yoksulluk/eşitsizlik / ekonomik ayrımcılığının boyutunu tanımlayın ve analiz edin
Eldeki sorunun nedenlerini analiz edin
Seçtiğiniz ülkede yoksulluğu/eşitsizliği/ayrımcılığı çözmeye veya azaltmaya yönelik politikaları tartışın.
Diğer kaynaklardan elde edilen tüm bilgi ve verilere atıfta bulunun.
3. Sunumlar, sunumu yapılandırma kapasitesi, sözlü iletişim becerileri, sorulara yanıt verme ve izleyici katılımını yönetme becerisi açısından değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

pinar.emirhan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 24 24
Ödev Hazırlama 1 24 24
Sunum Hazırlama 1 14 14
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.154554
ÖK.254435
ÖK.3555
ÖK.45444