Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İktisat (İngilizce) |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. MEHMET ALDONAT BEYZATLAR |
Dersi Alan Birimler |
İktisat (İngilizce) |
Dersin Amacı |
Herşey bağlantıdadır: insanlar, bilgi, olaylar ve yerler. Karmaşık bağlantıları anlamlandırmanın en iyi ve pratik yolu onları ağ olarak analiz etmektir. Sosyal Ağ Analizi (SNA) bir dizi analitik yöntem ve teoriler ile aktörler arasındaki ilişkileri modelleyerek çalışmaktadır. Sosyal ağlar her yerde vardır ve birçok konuda ve disiplinde oluşan sorunların çözümünde önemli bir rol oynamaktadır. Aralarında bağlantı olan aktörler ile ilgili olan herhangi bir araştırma sorunu bağlamında, gözlenen ve ölçülebilir olan ilişkiler açısından, Sosyal Ağ Analizi fayda sağlayabilir ve çözüm olabilir. Bu derste, öğrencilerin ekonomi eğitimlerinden gelen fikirler çerçevesinde, ağların yapısı ve oluşumu hakkında bilgiler vermeyi amaçlamaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
1. Stanley Wasserman and Katherine Faust. (1994). Social Network Analysis: Methods and Applications. Cambridge University Press. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
1. Ders anlatımı |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
1. Öğrenci, sosyal ağ analizinin kavramlarını açıkça tanımlayacaktır. |
Dersin Öğretim Dili |
İngilizce |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derslerin %70 ine devam zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
mehmet.beyzatlar@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
E-posta yoluyla iletişime geçebilirsiniz. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|