DERS ADI

: EKONOMİ TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ECO 4424 EKONOMİ TARİHİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

İktisat (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MUSTAFA ERDEM ÖZGÜR

Dersi Alan Birimler

İktisat (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere iktisat tarihinin temel konularını ve metodolojisini açıklamaktır. Ders, farklı toplumlarda ve farklı zaman dilimlerinde ortaya çıkan ekonomik gelişmeleri öğrenciye aktarmayı hedeflemektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bir disiplin olarak iktisat tarihinin önemini kavramak
2   İktisadi kalkınmada zamansal ve mekansal farkları anlamak
3   İktisat tarihinde kurumların önemini anlamak
4   Farklı üretim biçimleri arasındaki ilişkileri anlamak
5   Tarihsel çerçevesi içinde kapitalizmin gelişimini anlamak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İktisat Tarihi ve İktisadi Gelişme
2 Eski Çağlarda İktisadi Gelişme
3 Ortaçağda Avrupa da İktisadi Gelişme
4 Ekonomik Sıçrama Öncesinde Batı Ekonomileri Dışındaki Ekonomiler
5 İktisadi Milliyetçilik ve Emperyalizm
6 Modern Sanayinin Ortaya Çıkışı
7 19. Yüzyıl: İktisadi Gelişmeler
8 Sanayileşen Ülkeler: İlkler ve İzleyenler
9 Dünya Ekonomisinin Büyümesi
10 20. Yüzyılda Dünya Ekonomisi
11 Uluslararası Ekonomik Çözülme
12 Dünya Ekonomisinde Yeniden Yapılanma Dönemi: 1945-1973
13 Sınıf içi Tartışma
14 Sınıf içi Tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Rondo, Cameron and Neal, Larry. (2003). A Concise Economic History of the World. New York: Oxford University Press.
2. Dönem boyunca ek okumalar verilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
2. Okumalar
3. Makaleler
4. Sınıf içi tartışmalar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 SUN SUNUM
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + SUN* 0.30 +YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME NOTU
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + SUN* 0.30 +BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci, iktisat öğretiminde iktisat tarihinin önemini kavrayacak.
2. Öğrenci, iktisadi kalkınmada zaman ve mekanın etkilerini ve yarattığı faklılıkları anlayacak.
3. Öğrenci, iktisat tarihinde ve iktisadi gelişmede kurumların önemini kavrayacak.
4. Öğrenci, farklı üretim biçimleri arasındaki ilişkileri anlayacak.
5. Öğrenci, kapitalizmin gelişimini tarihsel çerçevesi içinde inceleyecek.


Sunumlar tarihi/güncel ekonomik olaylarla ilgili olacaktır.
a) Öğrenci bir konu seçecek veya öğretim elemanı sunum konusunu öğrenciye atayacaktır. Sunumlar 1) organizasyon, 2) içerik, 3) sunum üzerinden değerlendirilecektir. Kriter 1 ve 2, toplam sunum notunun %50'si, kriter 3 ise toplam sunum notunun %50'sidir.
(1) Konuyu gerekli tüm bilgilerle birlikte mantıklı bir sırayla sunan ve referansları dahil eden öğrenciler %100 (Mükemmel) puan alacaklardır. Konuyu gerekli tüm bilgilerle birlikte mantıklı bir sırayla sunan ancak kaynak göstermeyen öğrenciler %80 (Çok iyi) alacaklardır. Konuyu mantıksal bir sırayla sunan ancak gerekli bilgileri eksik olan ve kaynak göstermeyen öğrenciler %60 (İyi) puan alacaklardır. Konuyu sunan ancak mantıksal bir sıralamaya sahip olmayan ve kaynak göstermeyen öğrenciler %40 (Orta) alacaktır. Alakasız bir konuyu kaynak göstermeden sunan öğrenciler %0 (Zayıf) alacaklardır.

(2) Konuyu iyi bir şekilde açıklayan ve sunumun geri kalanı için bir çerçeve oluşturan, sunumunu konuyu özetleyen bir sonuçla bitiren öğrenciler% 100 (Mükemmel) alacaklardır. Konuyu iyi bir şekilde ortaya koyan ve sunumun geri kalanı için bir çerçeve oluşturan, doğru bilgilere yer veren ancak sunumu özetlemeyen öğrenciler %80 (Çok iyi) alacaklardır. Konuyu iyi bir şekilde ortaya koyan, doğru bilgilere yer veren ancak sunumun çerçevesini çizmeyen ve sunumu özetlemeyen öğrenciler %60 (İyi) puan alacaktır. Konuyu iyi ortaya bir şekilde koyan ancak doğru bilgi veremeyen ve sunumu özetlemeyen öğrenciler %40 (Adil) alacaktır. Konuyu iyi bir şekilde ortaya koyamayan, doğru bilgilere yer vermeyen ve sunumu özetlemeyen öğrenciler %0 (Zayıf) puan alacaktır.

(3) Zamanını iyi yöneten, iyi dil becerisine sahip, konuyu net bir şekilde anlatabilen ve sorulara cevap verebilen öğrenciler %100 (Çok iyi) alacaklardır. Zamanını iyi yöneten, yeterli dil becerisine sahip, konuyu oldukça net anlatan ve sorulara cevap verebilen öğrenciler %80 (çok iyi) puan alacaklardır. Zamanını iyi yöneten, yeterli dil becerisine sahip, konuyu oldukça net anlatabilen ancak sorulara cevap veremeyen öğrenciler %60 (iyi) puan alacaklardır. Zamanını iyi yönetemeyen, dil becerisi zayıf, konuyu kısmen açıklayabilen ancak sorulara cevap veremeyen öğrenciler %40 (orta) puan alacaktır. Zamanını iyi yönetemeyen, dil becerisi zayıf, konuyu açıklayamayan ve sorulara cevap veremeyen öğrenciler %0 (zayıf) puan alacaklardır.



Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

M. Erdem ÖZGÜR
İşletme Fakültesi
İktisat Bölümü
+90 232 301 8295
erdem.ozgur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pzt. 10:00-12:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Ders öncesi hazırlık 14 3 42
Ara sınav hazırlık 1 15 15
Dönem projesi hazırlama 1 24 24
Sunum hazırlama 1 24 24
Ara Sınav 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 149

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1434
ÖK.243
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.544