DERS ADI

: EKONOMİ SOSYOLOJİSİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ECO 4423 EKONOMİ SOSYOLOJİSİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

İktisat (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MUSTAFA ERDEM ÖZGÜR

Dersi Alan Birimler

İktisat (İngilizce)

Dersin Amacı

İktisat Sosyolojisi (Ekonomik Sosyoloji) ekonomi ile toplum arasındaki ilişkiyi inceler. Ekonomik davranışın sosyal temelleri ve ekonomik süreçlerin ve ekonomik örgütlenmelerin kavranılmasıyla ilgilidir. Bu ders, Karl Marx, Max Weber, Joseph
Schumpeter, Karl Polanyi gibi kapitalizm hakkında görüşler öne sürmüş olan önde gelen yazarların düşüncelerinin incelenmesiyle başlayacaktır. Daha sonra, network, güç, bilişsel ve kurumsal yaklaşımlar ele alınacaktır. Piyasalar, ahlaki ve sosyal düzen
açılarından değerlendirilecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   toplum ve ekonomi arasındaki bağlantıları anlamak ve açıklayabilmek
2   piyasaların ne oldukları ve sınırlarının ne olduğu hakkında sosyolojik açıdan düşünmek
3   sosyal unsurların, ekonomik kararlar üzerindeki etkileri
4   ekonomik sosyoloji alanındaki temel görüşleri anlamak ve reel dünya ekonomisi sorunlarına bu görüşleri uygulayarak analitik ve eleştirel yaklaşmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ekonomik Sosyolojiye giriş
2 Kapitalizm nedir
3 Piyasalarla ilgili Klasik ve Liberal görüşler
4 Piyasalarla ilgili Neo-Liberl görüşler
5 Siyaset ve ekonomi: Yönetim ve Yönetişim
6 Siyaset ve Ekonomi: refah devletleri
7 Hukuk ve Ekonomi
8 Hukuk ve Ekonomi
9 Etik (ahlak) ve Ekonomi
10 Kurumların ekonomiye etkileri
11 Finansal piyasalar ve krizler
12 Sunumlar
13 Sunumlar
14 Sunumlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ders kitabı:
Richard Swedberg, Principles of Economic Sociology
Diğer Kaynaklar:
1. Karl Marx, Grundrisee
2. Joseph Schumpeter, Capitalism, Socialism and Democracy
3. Karl Polanyi, Great Transformation
4. Thomas Piketty, Capital in the Twenty-First Century
5. Joseph Stiglitz, Creating a Learning Society: A New Approach to Growth, Development
and Social Progress
(Dersle ilgili makaleler daha sonra duyurulacaktır)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Bu ders katılımın ön planda olduğu bir seminer dersidir. Dolayısıyla devam ve katılım mecburidir. Her konu öncesinde ders anlatımı yapılacaktır. Öğrenciler her hafta derse gelmezden önce belirtilen okumaları yaparak sınıfa geleceklerdir. Okumaların yazılı özetleri (memo) dersin sonunda teslim edilecektir. Bunun yanı sıra, yine her hafta dönüşümlü olarak her öğrenci tartışma başlıklarını belirleyecektir. Bu dersin sonunda, final notu yerine geçecek olan dönem ödevi (paper) yapılacak ve sunulacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 SUN SUNUM
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + SUN* 0.30 +YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME NOTU
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + SUN* 0.30 +BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci, ekonomik olguları sosyolojik perspektiften analiz edebilecektir.
Sunumlar tarihi/güncel ekonomik olaylarla ilgili olacaktır.
a) Öğrenci bir konu seçecek veya öğretim elemanı sunum konusunu öğrenciye atayacaktır. Sunumlar 1) organizasyon, 2) içerik, 3) sunum üzerinden değerlendirilecektir. Kriter 1 ve 2, toplam sunum notunun %50'si, kriter 3 ise toplam sunum notunun %50'sidir.
(1) Konuyu gerekli tüm bilgilerle birlikte mantıklı bir sırayla sunan ve referansları dahil eden öğrenciler %100 (Mükemmel) puan alacaklardır. Konuyu gerekli tüm bilgilerle birlikte mantıklı bir sırayla sunan ancak kaynak göstermeyen öğrenciler %80 (Çok iyi) alacaklardır. Konuyu mantıksal bir sırayla sunan ancak gerekli bilgileri eksik olan ve kaynak göstermeyen öğrenciler %60 (İyi) puan alacaklardır. Konuyu sunan ancak mantıksal bir sıralamaya sahip olmayan ve kaynak göstermeyen öğrenciler %40 (Orta) alacaktır. Alakasız bir konuyu kaynak göstermeden sunan öğrenciler %0 (Zayıf) alacaklardır.

(2) Konuyu iyi bir şekilde açıklayan ve sunumun geri kalanı için bir çerçeve oluşturan, sunumunu konuyu özetleyen bir sonuçla bitiren öğrenciler% 100 (Mükemmel) alacaklardır. Konuyu iyi bir şekilde ortaya koyan ve sunumun geri kalanı için bir çerçeve oluşturan, doğru bilgilere yer veren ancak sunumu özetlemeyen öğrenciler %80 (Çok iyi) alacaklardır. Konuyu iyi bir şekilde ortaya koyan, doğru bilgilere yer veren ancak sunumun çerçevesini çizmeyen ve sunumu özetlemeyen öğrenciler %60 (İyi) puan alacaktır. Konuyu iyi ortaya bir şekilde koyan ancak doğru bilgi veremeyen ve sunumu özetlemeyen öğrenciler %40 (Adil) alacaktır. Konuyu iyi bir şekilde ortaya koyamayan, doğru bilgilere yer vermeyen ve sunumu özetlemeyen öğrenciler %0 (Zayıf) puan alacaktır.

(3) Zamanını iyi yöneten, iyi dil becerisine sahip, konuyu net bir şekilde anlatabilen ve sorulara cevap verebilen öğrenciler %100 (Çok iyi) alacaklardır. Zamanını iyi yöneten, yeterli dil becerisine sahip, konuyu oldukça net anlatan ve sorulara cevap verebilen öğrenciler %80 (çok iyi) puan alacaklardır. Zamanını iyi yöneten, yeterli dil becerisine sahip, konuyu oldukça net anlatabilen ancak sorulara cevap veremeyen öğrenciler %60 (iyi) puan alacaklardır. Zamanını iyi yönetemeyen, dil becerisi zayıf, konuyu kısmen açıklayabilen ancak sorulara cevap veremeyen öğrenciler %40 (orta) puan alacaktır. Zamanını iyi yönetemeyen, dil becerisi zayıf, konuyu açıklayamayan ve sorulara cevap veremeyen öğrenciler %0 (zayıf) puan alacaklardır.



Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Bu ders okuma, inceleme, tartışmaya dayalı olduğundan öğrencilerin verilen okumaları yapmaları, derse düzenli devam etmeleri ve tartışmalara katılmaları gerekmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri


erdem.ozgur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Örnek olay çalışması 12 2 24
Ders Anlatımı 14 1 14
Öğrenci Sunumları 12 1 12
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Kitap Okuma 10 3 30
Ödev Hazırlama 10 2 20
Proje Final Sunumu 3 3 9
Diğer Kısa Sınav 10 1 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 147

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.1343
ÖK.2343
ÖK.33443
ÖK.434443