DERS ADI

: HABERLERDE VE MEDYADA İKTİSAT

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ECO 1003 HABERLERDE VE MEDYADA İKTİSAT ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

İktisat (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. PINAR NARİN EMİRHAN

Dersi Alan Birimler

İktisat (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, iktisadı gerçek dünya örneklerinden yola çıkarak öğretmektir. Dersin uygulamalı içeriği, görsel ve yazılı medyada yer alan güncel haberler vesilesiyle öğrencilerin iktisat teorisi ve iktisat pratiğini bağdaştırabilmesini sağlayacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İtisadi haberlerin anlaşılmasında derslerde işlenmiş olan teorik araçları kullanabilmek.
2   Medyada yer alan iktisadi yayınların, iktisadın hangi dallarıyla (mikro iktisat, makro iktisat, uluslararası iktisat, finansal iktisat vb.) ilgili olduğunu ayırt edebilmek.
3   Ulusal ve küresel ekonomide olup bitenler hakkında bir söyleme sahip olabilecek şekilde, medyadaki haberleri ve köşe yazılarını yorumlayarak değerlendirmek.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş
2 İktisadi Analizin Temelleri
3 Arz ve Talep
4 İşgücü Piyasası
5 Piyasa Yapıları (Rekabet Modelleri, Monopoller, Oligopollere Dair)
6 Politik İktisat
7 Mülki haklar ve çevre
8 Küreselleşme ve İktisadi Refah
9 İktisadi Büyüme
10 İktisadi Dalgalanmalar, İşsizlik ve Enflasyon
11 Mali Politika
12 Para Politikası ve Finansal Kurumlar
13 Sınıf İçi Tartışma
14 Sınıf İçi Tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Economic news in broadcast and published media.
2. Miller, Benjamin and North, The economics of Public Issues, Pearson, International Edition 2012.
3. Miller and Benjamin, The Economics of Macro Issues, International Edition, Pearson, 2010.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Dersler
2. Medyadan haber makaleleri ve köşe yazıları biriktirmek
3. Sınıf içi tartışmalar
4. Sunumlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 SUN SUNUM
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + SUN* 0.30 +YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME NOTU
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + SUN* 0.30 +BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci, medyada yer alan haber bilgilerine ilgi gösterecek ve derse katılım sağlayacak.
2. Öğrenci iktisadi haberlere nasıl ulaşacağını öğrenecek ve çeşitli bilimsel iktisadi yayınları tanıyacak.
3. Öğrenci, grup arkadaşlarıyla birlikte seçilmiş ders konusuyla ilgili haber bilgilerini toplayıp düzenleyerek profesyonel bir sunum yapacak.

Sunumlar tarihi/güncel ekonomik olaylarla ilgili olacaktır.
a) Öğrenci bir konu seçecek veya öğretim elemanı sunum konusunu öğrenciye atayacaktır. Sunumlar 1) organizasyon, 2) içerik, 3) sunum üzerinden değerlendirilecektir. Kriter 1 ve 2, toplam sunum notunun %50'si, kriter 3 ise toplam sunum notunun %50'sidir.
(1) Konuyu gerekli tüm bilgilerle birlikte mantıklı bir sırayla sunan ve referansları dahil eden öğrenciler %100 (Mükemmel) puan alacaklardır. Konuyu gerekli tüm bilgilerle birlikte mantıklı bir sırayla sunan ancak kaynak göstermeyen öğrenciler %80 (Çok iyi) alacaklardır. Konuyu mantıksal bir sırayla sunan ancak gerekli bilgileri eksik olan ve kaynak göstermeyen öğrenciler %60 (İyi) puan alacaklardır. Konuyu sunan ancak mantıksal bir sıralamaya sahip olmayan ve kaynak göstermeyen öğrenciler %40 (Orta) alacaktır. Alakasız bir konuyu kaynak göstermeden sunan öğrenciler %0 (Zayıf) alacaklardır.

(2) Konuyu iyi bir şekilde açıklayan ve sunumun geri kalanı için bir çerçeve oluşturan, sunumunu konuyu özetleyen bir sonuçla bitiren öğrenciler% 100 (Mükemmel) alacaklardır. Konuyu iyi bir şekilde ortaya koyan ve sunumun geri kalanı için bir çerçeve oluşturan, doğru bilgilere yer veren ancak sunumu özetlemeyen öğrenciler %80 (Çok iyi) alacaklardır. Konuyu iyi bir şekilde ortaya koyan, doğru bilgilere yer veren ancak sunumun çerçevesini çizmeyen ve sunumu özetlemeyen öğrenciler %60 (İyi) puan alacaktır. Konuyu iyi ortaya bir şekilde koyan ancak doğru bilgi veremeyen ve sunumu özetlemeyen öğrenciler %40 (Adil) alacaktır. Konuyu iyi bir şekilde ortaya koyamayan, doğru bilgilere yer vermeyen ve sunumu özetlemeyen öğrenciler %0 (Zayıf) puan alacaktır.

(3) Zamanını iyi yöneten, iyi dil becerisine sahip, konuyu net bir şekilde anlatabilen ve sorulara cevap verebilen öğrenciler %100 (Çok iyi) alacaklardır. Zamanını iyi yöneten, yeterli dil becerisine sahip, konuyu oldukça net anlatan ve sorulara cevap verebilen öğrenciler %80 (çok iyi) puan alacaklardır. Zamanını iyi yöneten, yeterli dil becerisine sahip, konuyu oldukça net anlatabilen ancak sorulara cevap veremeyen öğrenciler %60 (iyi) puan alacaklardır. Zamanını iyi yönetemeyen, dil becerisi zayıf, konuyu kısmen açıklayabilen ancak sorulara cevap veremeyen öğrenciler %40 (orta) puan alacaktır. Zamanını iyi yönetemeyen, dil becerisi zayıf, konuyu açıklayamayan ve sorulara cevap veremeyen öğrenciler %0 (zayıf) puan alacaklardır.




Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

sule.gunduz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Final Sınavına Hazırlık 1 14 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 14 14
Sunum Hazırlama 1 8 8
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 110

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.122
ÖK.23
ÖK.342