DERS ADI

: TEKNOLOJİ VE SANAYİ DİNAMİKLERİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ECO 4215 TEKNOLOJİ VE SANAYİ DİNAMİKLERİ SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

İktisat (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. YEŞİM ÜÇDOĞRUK GÜREL

Dersi Alan Birimler

İktisat (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, endüstriyel gelişmeyi belirleyen faktörleri göstermekve tanıtmaktır. Dersin içeriğinde, tarihsel analiz, mikroekonomik teori, teknolojik değişimin iktisadı, endüstriyel ağların oluşumu, yerel ve uluslararası bakış açısıyla küreselleşme ve endüstriyel politikalargibi konular bulunmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ekonomik büyümeti etkileyen faktörleri belirleyebilmek için endüstriyel dinamikler konusunda fikir sahibi olmak
2   Farklı endüstrileşme süreçlerini analiz edebilmek için teknolojik değişimin mikroekonomik ve makroekonomik etkilerini ayırtetmek
3   Ulusal ve uluslararası bakış açısından endüstiyelleşme politika kararlarını değerlendirebilmek için teknolojik değişimin ekonomiler üzerindeki etkilerini yorumlamak
4   Farklı ülke tecrübeleri üzerine betimsel analiz edebilmek için verilen bir konu üzerine sunum yapmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

ECO 2012 - MİKRO EKONOMİ II

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Endüstriyel dinamikler: Temel konular ve giriş
2 Endüstriyel dinamikler: Temel konular ve giriş
3 Teknolojik gelişimin ve yeniliğin ekonomi üzerine etkileri: tarihsel bir bakış açısı
4 Teknoloji ve ekonomik büyüme teorileri: Neo-klasik bakış açısı
5 Teknoloji ve ekonomik büyüme teorileri: Esnek üretim uzmanlığı
6 Teknoloji ve ekonomik büyüme teorileri: Schumpeterci bakış açısı
7 Teknoloji ve ekonomik büyüme teorileri: Marx ve bakış açısı
8 Evrimsel süreçte teknolojik değişim
9 Teknoloji politikaları
10 Sanayi politikaları
11 Sunumlar
12 Sunumlar
13 Sunumlar
14 Sunumlar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Okuma listesi dönem içinde verilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Okuma
3. Araştırma raporu
4. Sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 RAP RAPOR
3 SUN SUNUM
4 YYS YARIYIL SONU SINAVI
5 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + RAP* 0.30 + SUN * 0.10 + YYS * 0.30
6 BUT BÜTÜNLEME NOTU
7 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + RAP* 0.30 + SUN * 0.10 + BUT * 0.30


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. Öğrenci, teknolojik değişim iktisadında kullanılan temel kavramları tanımlayabilecek
2. Öğrenci, farklı endüstriyelleşme süreçlerini değerlendirebilmek için gerekli endüstriyel dinamiklerle ilgili kavramları kullanabilecek
3. Öğrenci, farklı endüstriyel politika uygulamalarını değerlendirebilecek
4. Öğrenci, farklı ülkeler üzerine betimsel analizler yaparken gerekli sayısal ve matematiksel methodları kullanabilecek
5. Öğrenci, endüstriyel dinamiklerin iktisadi kavramlarını kullanarak seçilmiş bir konuda araştırma yapabilecek

Dönem projeleri tarihi/güncel ekonomik olaylarla ilgili olacaktır.
a) Öğrenci bir konu seçecek veya öğretim elemanı dönem projesi konusunu öğrenciye atayacaktır.
b) Dönem projeleri 1) organizasyon, 2) içerik, 3) yazım netliği üzerinden değerlendirilecektir.
Kriter 1 ve 2, toplam dönem projesi notunun %80'i, kriter 3 ise toplam dönem projesi notunun %20'sidir.
(1) Konuyu gerekli tüm bilgilerle birlikte mantıklı bir sırayla inceleyen ve referansları dahil eden öğrenciler %100 (Mükemmel) puan alacaktır. Konuyu gerekli tüm bilgilerle birlikte mantıklı bir sırayla inceleyen ancak kaynak göstermeyen öğrenciler %80 (Çok iyi) puan alacaktır. Konuyu mantıksal bir sırayla inceleyen ancak gerekli bilgileri eksik olan ve kaynak göstermeyen öğrenciler %60 (İyi) puan alacaktır. Konuyu inceleyen ancak mantıksal bir sıralamaya sahip olmayan ve kaynak göstermeyen öğrenciler %40 (Orta) puan alacaktır. Alakasız bir konuyu kaynak göstermeden inceleyen öğrenciler %0 (Zayıf) puan alacaktır.
(2) Konuyu iyi bir şekilde açıklayan ve dönem projesinin geri kalanı için bir çerçeve oluşturan, dönem projesi konusunu özetleyen bir sonuçla bitiren öğrenciler %100 (Mükemmel) puan alacaktır. Konuyu iyi bir şekilde açıklayan ve dönem projesinin geri kalanı için bir çerçeve oluşturan, doğru bilgilere yer veren ancak dönem projesini bir sonuçla özetlemeyen öğrenciler %80 (Çok iyi) puan alacaktır. Konuyu iyi bir şekilde açıklayan, doğru bilgilere yer veren ancak dönem projesinin çerçevesini çizmeyen ve bir sonuçla özetlemeyen öğrenciler %60 (İyi) puan alacaktır. Konuyu iyi bir şekilde açıklayan ancak doğru bilgi veremeyen ve dönem projesini bir sonuçla özetlemeyen öğrenciler %40 (Adil) puan alacaktır. Konuyu iyi bir şekilde açıklayamayan, doğru bilgilere yer vermeyen ve dönem projesini bir sonuçla özetlemeyen öğrenciler %0 (Zayıf) puan alacaktır.
(3) Araştırma sorusunu iyi açıklayabilen, iyi dil becerisine sahip ve konuyu net bir şekilde anlatabilen öğrenciler %100 (Mükemmel) alacaktır. Araştırma sorusunu iyi açıklayabilen, yeterli dil becerisine sahip ve konuyu oldukça net anlatan öğrenciler %80 (Çok iyi) puan alacaktır. Araştırma sorusunu iyi açıklayabilen, yeterli dil becerisine sahip ancak konuyu kısmen anlatabilen öğrenciler %60 (İyi) puan alacaktır. Araştırma sorusunu iyi açıklayamayan, dil becerisi zayıf ve konuyu çok kısıtlı anlatabilen öğrenciler %40 (Orta) puan alacaktır. Araştırma sorusunu iyi açıklayamayan, dil becerisi zayıf ve konuyu hiç anlatamayan öğrenciler %0 (Zayıf) puan alacaktır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 25 25
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 139

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.33555
ÖK.435455555