DERS ADI

: İKTİSADİ KALKINMA

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ECO 4120 İKTİSADİ KALKINMA SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

İktisat (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. BURÇAK MÜGE VURAL

Dersi Alan Birimler

İktisat (İngilizce)

Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilerin gelişmekte olan ülkelerin kalkınma sorunlarını teorik çerçevede anlamasını sağlamaktır. Bu kapsamda gelişmekte olan ülkelerin nüfus, yatırımlar, büyüme gibi temel sorunları ekonomik ve sosyal boyutlarıyla incelenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kalkınma iktisadı teorilerini anlaması ve böylece farklı ekonomik yapıların farklı gelişmişlik düzeylerini ve bu farklılıkları ortaya çıkaran şartların anlaşılması,
2   Kalkınmakta olan ekonomilerin temel sorunlarının anlaşılması ve hem küresel hem de yerel boyutta değerlendirilmesi
3   Kalkınma sorunlarına farklı çözüm yaklaşımlarının anlaşılması ve gelişmekte ve gelişmiş ekonomilere yönelik farklı politika önerilerinin değerlendirilmesi
4   Sanayi, tarım, nüfus artışı, yatırımlar, uluslararası ticaret ve finans gibi faktörlerin gelişmekte olan ekonomilerin kalkınmışlık derecesi üzerindeki etkilerinin anlaşılması ve farklı teorik çerçeveler içerisinde bu etkilerin yorumlanması
5   İktisadi kalkınma ve yoksulluk konularında yapılmış ampirik çalışmalara ait verilerin ve bulguların sınıflandırılması ve böylece teorik altyapının ampirik uygulamalarla desteklenmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

ECO 2001 - MİKRO EKONOMİ I

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş 1. Hafta
2 İktisadi Kalkınma: Genel Bakış 2. Hafta
3 İktisadi Büyüme 3. Hafta
4 İktisadi Büyüme 4. Hafta
5 İktisadi Büyüme 5. Hafta
6 Yeni Büyüme Teorileri 6. Hafta
7 Yeni Büyüme Teorileri 7. Hafta
8 Tarih, Beklentiler ve Kalkınma 8. Hafta
9 Final Ders Tekrarı 9. Hafta
10 Sunumlar 10. Hafta
11 Sunumlar 11. Hafta
12 Sunumlar 12. Hafta
13 Sunumlar 13. Hafta
14 Sunumlar 14. Hafta

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Debraj, Ray; Development Economics, 2007.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Midterm
2. Class discussions
3. Term Paper
4. Presentations

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 SUN SUNUM
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + SUN* 0.30 +YYS * 0.40
5 BUT BÜTÜNLEME NOTU
6 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.30 + SUN* 0.30 +BUT * 0.40


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Konu bilgisi ve sorulara yanıt verme becerisi: araştırma için seçilen konu hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olunması ve sorulara etkili bir şekilde yanıt verme becerisine sahip olunması (30 puan)
Konuyu kavrama ve yürütülen araştırmayla ilgili sorulara yanıt verme becerisi yok Zayıf (%0)
Konuya hakim değil ve sorulara cevap vermede zayıf ve yetersiz Orta (%40)
Konuya hakim ve sorulara cevap verebilme becerisine yeterince sahip ancak net ve analitik bir vizyondan yoksun İyi (%60)
Konuya çok hakim ve sorulara net ve analitik bir vizyonla iyi yanıt verme becerisi Çok iyi (%80)
Konuya mükemmel derecede hakimiyet ve sorulara net ve analitik bir vizyona sahip, profesyonelce yanıt verebilme becerisi Mükemmel (%100)

İçeriğin organizasyonu ve bütünlüğü: yürütülen araştırmanın organize ve bütünsel bir analizinin sağlanması (25 puan)
İçeriğin organizasyonu ve bütünlüğünden yoksun Zayıf (%0)
İçeriğin organizasyonu ve bütünlüğü zayıf ve yetersiz bir şekilde oluşturulmuştur Orta (%40)
İçeriğin organizasyonu ve bütünlüğü sağlanmış ancak konu tam olarak ele alınmamıştır İyi (%60)
İçeriğin organizasyonu ve bütünlüğü yeterince sağlanmış, konuyu tam olarak kapsamaktadır Çok iyi (%80)
İçeriğin organizasyonu ve bütünlüğü profesyonelce, konuyu tam olarak kapsayarak oluşturulmuştur Mükemmel (%100)

Literatür taraması: yürütülen araştırma için hem ulusal hem de uluslararası kaynaklardan yararlanılarak kapsamlı bir literatür taraması sağlamak (25 puan)
Yapılan çalışma ile ilgili literatür taraması yok Zayıf (%0)
Zayıf ve yetersiz literatür taraması Orta (%40)
Literatür taraması yeterince sağlanmış ancak kapsamlı bir çalışma yapılmamıştır İyi (%60)
Kapsamlı bir araştırma ile iyi sağlanmış literatür taraması Çok iyi (%80)
Derinlemesine bir araştırma ile profesyonel olarak sağlanan literatür taraması Mükemmel (%100)

Slaytların tasarımı ve verilerin, görsellerin ve diğer detayların etkili kullanımı: ilgili veriler, görseller ve diğer detaylarla desteklenen iyi tasarlanmış slaytların sunumu (10 puan)
Gereksiz slayt kullanımı veya hiç slayt kullanılmaması Zayıf (%0)
Zayıf slayt tasarımı ve verilerin, görsellerin ve diğer detayların rastgele kullanımı Orta (%40)
Verileri, görselleri ve diğer detayları içeren yeterli slayt tasarımı İyi (%60)
Veriler, görseller ve diğer detaylarla desteklenmiş çok iyi slayt tasarımı Çok iyi (%80)
Veriler, görseller ve diğer detaylarla etkili bir şekilde desteklenen çok iyi tasarlanmış slaytlar Mükemmel (%100)

Zaman yönetimi: yürütülen araştırmanın belirlenen süre içinde sunumu (10 puan)
Zaman yönetiminden yoksun Zayıf (%0)
Orta halli zaman yönetimi Orta (%40)
İyi zaman yönetimi İyi (%60)
Çok iyi zaman yönetimi Çok iyi (%80)
Mükemmel zaman yönetimi Mükemmel (%100)

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin en az yüzde 70'ine katılım zorunludur.
2. Her türlü intihal nitelikli davranış cezalandırılacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

E-posta: muge.tunaer@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 4 48
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Kitap Okuma 2 3 6
Sunum Hazırlama 1 15 15
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.14
ÖK.2
ÖK.3455
ÖK.4455
ÖK.5455