DERS ADI

: HİZMET PAZARLAMASI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBA 3025 HİZMET PAZARLAMASI SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

Denizcilik İşletmeleri Yönetimi (İngilizce)

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. CANSU YILDIRIM

Dersi Alan Birimler

Denizcilik İşletmeleri Yönetimi (İ.Ö)
Denizcilik İşletmeleri Yönetimi (İngilizce)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, hizmet pazarlamasının stratejik önemi ve bunların piyasada rekabet avantajı geliştirmede şirketlere nasıl yardımcı olabileceği konusunda bir anlayış sağlamaktır. Buna göre dersin amacı, öğrencilerin hizmet ekonomisi açısından pazarlamadaki yeni bakış açılarını anlamalarına, tüketici ve davranışlarına ilişkin bir bakış açısı geliştirmelerine ve bu tüketiciler için uygun hizmet ürünleri geliştirip sunmalarına yardımcı olmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hizmetlerin ekonomiye nasıl katkıda bulunduğunu anlamak
2   Tüketicilerin alternatif hizmet tekliflerini nasıl değerlendirdiğini ve bunların arasında seçim yaptığını öğrenmek
3   Bir hizmet ürününün ne olduğunu anlamak
4   Tüketicilerin neden şikayet ettiğini anlayın
5   Hizmet tasarımının hizmet kalitesini nasıl artırabileceğini bilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş
2 Hizmet Nedir Hizmet Pazarlaması Nedir
3 Hizmet Ekonomisinde Pazarlama
4 Tüketici Davranışı: Algı
5 Tüketici Davranışı:Kendilik
6 Hizmet bağlamında Tüketici Davranışı
7 Hizmet Süreçlerinin Tasarlanması ve Yönetilmesi
8 Hizmet Çevresinin Tasarlanması
9 Hizmet Kalitesi
10 Şikayet Yönetimi, Hizmet Hataları ve Hataların Çözümlenmesi
11 Şikayet Yönetimi, Hizmet Hataları ve Hataların Çözümlenmesi (devam)
12 Hizmet Pazarlamasında Güncel Konular
13 Proje Sunumları
14 Proje Sunumları (devam)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Lovelock,C. & Wirtz, J. (2011). Services Marketing: People, Technology, Strategy, Pearson.
Zeithaml, V. A., Bitner, M. J., & Gremler, D. D. (2018). Services marketing: Integrating customer focus across the firm. McGraw-Hill Education.
Service Industrials Journal, Service Theory and Practice, Journal of Service Research, Journal of Services Marketing



Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İşbirlikçi ve etkin öğretme ve öğrenme yöntemleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 ODV ÖDEV
3 YSBN YIL SONU BAŞARI NOTU MD * 0.30 + HW * 0.20 + FN * 0.50
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU MD * 0.30 + HW * 0.20 + BUT * 0.50
6


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Sunum Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 2 15 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 135

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.15335353535333
ÖK.23355353353
ÖK.335355535533
ÖK.4335553535535
ÖK.5335553553535