DERS ADI

: GK Seç.I (Güzel Konuşma ve Yazma)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
SGK 2003 GK Seç.I (Güzel Konuşma ve Yazma) SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

Dersi Alan Birimler

İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu derste, güzel konuşmanın ve yazmanın temel amaçları, kavramları ve yöntemleri
üzerinde durulur. Konuşma türleri, konuşmada kullanılabilecek anlatım biçimleri
incelenir. Yazılı anlatımda düşünceyi temellendirme yolları, anlatım biçimleri
irdelenir. Konuşma ve yazma uygulamaları yapılır. Beden dilinin, vurgu ve tonlamanın
önemi anlatılır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Konuşma ve yazma türleri hakkında bilgi sahibi olma.
2   Güzel konuşma ve yazma çalışmaları ile ilişkili temel kavramları öğrenme.
3   Etkili ve güzel konuşabilmek ve yazabilmek
4   Dersin gerektirdiği terminolojiyi sözlü ve yazılı olarak kullanabilmek, Türk dilinin işleyişi hakkında bilgi sahibi olmak
5   Dil ve anlatım yanlışlarının farkına varmak.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Güzel konuşma ve yazma kavramlarına ilişkin ön bilgilerin yoklanması.
2 Konuşma türleri ve konuşmayı etkileyen faktörler üzerinde durulması. Güzel konuşmaya yardımcı teknikler ve beden dilinin öneminin anlatılması.
3 Konuşmada kullanılabilecek anlatım biçimleri üzerinde durulması. Vurgu ve tonlamanın önemi.
4 Konuşma örnekleri üzerinde çalışma yapmak. Diksiyon ve önemi.
5 Öğrenci Sunumları: Hazırlıklı konuşma yapma çalışmaları. Konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltmek.
6 Öğrenci Sunumları: Hazırlıklı konuşma yapma çalışmaları Konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltmek.
7 Öğrenci Sunumları: Hazırlıklı konuşma yapma çalışmaları Konuşmalardaki dil ve anlatım yanlışlarını düzeltmek.
8 Ara sınav
9 Genel tekrar
10 Yazılı anlatımda düşünceyi temellendirme yolları: Tanımlama, Örneklendirme, Karşılaştırma, Alıntılama, İstatistik kullanma.
11 Yazılı anlatım biçimleri: Açıklayıcı, Tartışmacı, Betimleyici, Öyküleyici
12 Örnekler üzerinde çalışmalar ve yazma uygulamaları
13 Yazı dilinde üslup Yazma uygulamaları
14 Öğrenci yazma çalışmalarının incelenmesi ve düzeltilmesi
15 Final sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bayrav, Süheyla, Yerguz, İsmail. Okuma, Anlama, Yorumlama: Bir Yaklaşım Denemesi.
İstanbul: Multilinguel, 2001.
Göktürk, Akşit. Okuma Uğraşı. İstanbul: İnkılap, 1988.
Göktürk, Akşit. Sözün Ötesi: Yazılar. İstanbul: İnkılap, 1989.
Karadağ, Metin. Edebiyat Bilgi ve Kuramları. İzmir: Ürün Yayınları, 2000.
Kıran, Zeynel, Kıran Ayşe. Yazınsal Okuma Süreçleri. Ankara: Seçkin Yayınları, 2000.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, gösteri, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri
Dersin öğretmeni tarafından dersin anlatılması ve öğrencilerin çalışmalarını sınıf ortamında sunmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

bekir.emiroglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 56

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9
ÖK.1345
ÖK.2345
ÖK.3345
ÖK.4345
ÖK.5345