DERS ADI

: Hadis III (ARP)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLA 3327 Hadis III (ARP) ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ ABDÜLKADİR PALABIYIK

Dersi Alan Birimler

İlahiyat (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.) (İ.Ö)
İlahiyat
İlahiyat (M.T.O.K.)

Dersin Amacı

Belli başlı fikrî ve dinî akımlarla ilmî disiplinlerin hadise yaklaşım tarzları hakkında fikir verip, öğrencinin bir hadisin sahih olup olmadığını anlayabilmesi için takip edeceği yöntemi ve bu amaçla başvurması gereken kaynakları ona öğretmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Hadis metinlerinin değerlendirilmesi konusunda Hz. Peygamber in ve sahâbenin temel yaklaşımını kavrayabilme.
2   Hadis metinlerinin Kur'ân ve sahih sünnet gibi temel kaynaklar ölçüsünde değerlendirebilme.
3   Hadisin sahih olup olmadığını metninden hareketle analiz edebilme.
4   Zayıf ve uydurma hadislerle ilgili geçmişte ve günümüzde yapılan çalışmaların metin tenkidi noktasındaki önemini kavrayabilme.
5   Metin tenkidinin zayıf ve güçlü yanları konusunda farkındalığa sahip olabilme.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hz. Peygamber'in görevleri
2 Hadis literatürünün oluşum safhaları
3 Ale'r-ricâl tasnîf
4 Ale'l-ebvâb tasnîf
5 Muhtelifu'l-Hadis
6 Hadislerin Kur'an'a ve Sünnete arzı.
7 Metin Tenkidi
8 Ara sınav
9 Fakihlerin metin tenkidi faaliyeti.
10 Sahabenin Sünnet Anlayışı
11 Tabiinin Sünnet Anlayışı
12 Fakihlerin Sünnet Anlayışı
13 Hanefi Mezhebinin Hadis Metodu
14 Fıkhu'l-Hadis
15 Final

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. M. Sait Hatiboğlu, İslami Tenkit Zihniyeti, Otto Yay., Ankara 2008.
2. M. Sait Hatiboğlu, Hz. Peygamber ve Kur'an Dışı Vahiy (Gaybi Hadisler Meselesi)
3. Mehmet Görmez, Hadis İlminin Temel Meseleleri
4. Bünyamin Erul, Sahabenin Sünnet Anlayışı
5. Bünyamin Erul, Hadislerin Anlaşılması Meselesi
6. Enbiya Yıldırım, Metin Tenkidi, Beyan Yay., İstanbul 2010.
7. Yavuz Ünal, Hadislerin Tespitinde Yöntem Sorunu, Etüd Yayınları.
8. Selahatttin Polat, Metin Tenkidi, İfav,
9. Kemal Özcan, Buhârî ve Müslim'in Sahihlerinde Yer Alan Hadislerle Amel Konusu
10. İsmail Hakkı Ünal, İmam Ebu Hanife'nin Hadis Anlayışı ve Hanefi Mezhebinin Hadis Metodu

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Tanımsız

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

abdulkadir@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 41

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.355
ÖK.455
ÖK.555