DERS ADI

: Türkiye'de Dini Ziyaret Mekanları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ERA 4168 Türkiye'de Dini Ziyaret Mekanları SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ ELİF HİLAL KARAMAN

Dersi Alan Birimler

İlahiyat (M.T.O.K.)
İlahiyat
İlahiyat (M.T.O.K.) (İ.Ö)
İlahiyat (İ.Ö)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Anadolu'nun (günümüz Türkiye'si) tarih boyunca pek çok din ile olan ilişkisini, bölgeden seçilmiş dini mekanları tanıtarak öğrencilere tanıtmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dini açıdan bölgenin önemini kavrar.
2   Anadolu'daki farklı dinlerin tarihini öğrenir.
3   Hangi bölgenin hangi dinin tarihi için daha önemli olduğu konusunda geniş bilgi sahibi olur.
4   Aynı bölgedeki farklı dini mekanları nasıl tanımlayacağı konusunda uzmanlık kazanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Konuya genel bakış
2 Marmara Bölgesi I: İslam Öncesi Dönem
3 Marmara Bölgesi II: İslam Dönemi
4 Ayasofya
5 Ege Bölgesi I: İslam Öncesi Dönem
6 Ege Bölgesi II: İslam Dönemi
7 Efes
8 Yedi Kiliseler
9 Akdeniz Bölgesi
10 Karadeniz Bölgesi
11 Doğu Anadolu Bölgesi
12 Güney Doğu Anadolu Bölgesi I: İslam Öncesi Dönem
13 Güney Doğu Anadolu Bölgesi II: İslam Dönemi
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Tekin, Oğuz. Edited by. (2019) Hellenistic and Roman Anatolia: Kings, Emperors, City States. Yapı Kredi Yayınları.
2. Petersen, Andrew. (1996) Dictionary of Islamic Architecture. Routledge.
3. Wilson, Mark. (2014) Biblical Turkey: A Guide to the Jewish and Christian Sites of Asia Minor. Ege Yayınları
4. Edmonds, Anna G. (1997) Turkey s Religious Sites. Damko Yayınevi
5. Matthews, Henry. (2014) Greco-Roman Cities of Aegean Turkey: History, Archaeology, Architecture. Ege Yayınları
6. Rızvanoğlu, Mehmet Sait. Edited by. (2019) Göbeklitepe: 12000 Years the Oldest Archaeological Temple All Over the World. Şanlıurfa Governorship Provincial Culture and Tourism Directorate Publications.
7. Winston, Richard. (2017) Hagia Sophia: A History. New Word City.
8. Koester, Helmut. Edited by. (1995) Ephesos Metropolis of Asia: An Interdisciplinary Approach to its Archaeology, Religion and Culture. Harvard Theological Studies.
9. Blake, Everett C. & Edmonds, Anna G. (2000) Biblical Sites in Turkey. SEV Matbaacılık ve Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, öğrenci katılımı, görsel materyal kullanımı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenciler, ara sınav ve final sınavlarındaki başarıları ile dönem boyunca derslerdeki performanslarına göre değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

elif.karaman@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:00-14:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Teknik Gezi 1 10 10
Kitap Okuma 3 9 27
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 155

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.15454
ÖK.25454
ÖK.35454
ÖK.45454