DERS ADI

: Tarihte Müslüman-Hristiyan İlişkileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ERA 4165 Tarihte Müslüman-Hristiyan İlişkileri SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ZAFER DUYGU

Dersi Alan Birimler

İlahiyat (M.T.O.K.)
İlahiyat
İlahiyat (M.T.O.K.) (İ.Ö)
İlahiyat (İ.Ö)

Dersin Amacı

Hristiyanlık ve İslâm gibi iki büyük din mensuplarının ilk karşılaşmalarından bugüne tarih boyunca ilişkilerini ve etkileşimlerini incelemek; mevcut sorunların köklerini tespit etmek ve bu kapsamda öğrencileri bilgi ve kanaat sahibi yapmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler, Hristiyanlık tarihi ve teolojisi hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
2   Öğrenciler, İslâm tarihi ve teolojisi hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
3   Öğrenciler, 7 nci yüzyıldan itibaren bu iki din mensuplarının olumlu-olumsuz ilişkileri bağlamında bilgi sahibi olacaklardır.
4   Öğrenciler, konuya dair literatür hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
5   Öğrenciler, günümüz Hıristiyan-Müslüman ilişkilerinin seyrini öğrenerek bir arada yaşama imkanı üzerine tartışacaklardır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tarihsel İsa meselesi
2 Hristiyanlığın doğuşu, yükselişi ve devlet dini haline dönüşmesi
3 İslâm'ın doğuşu ve ilk dönemi
4 İslâm fetihleri ve Hristiyanlar ile Müslümanların ilk karşılaşması
5 Doğu Hristiyanlarına göre İslâm dini, İslâm peygamberi, İslâm fetihleri ve Müslüman yönetimi
6 İslam yönetimi altında Hristiyanlar arasında İslam'a ihtidalar
7 Endülüs'te Müslüman-Hristiyan ilişkileri
8 Vize sınavı
9 Abbasiler döneminde tercüme faaliyetleri
10 Haçlı seferleri
11 Osmanlı İmparatorluğu yönetiminde Müslüman-Hristiyan ilişkileri
12 Osmanlı İmparatorluğu'nun Hristiyan Avrupa'yla ilişkileri
13 Islamofobia Meselesi
14 Genel olarak güncel sorunlar ve çözüm önerileri
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Duygu, Zafer, İsa, Pavlus, İnciller: Hristiyanlık Neden ve Nasıl Ortaya Çıktı
2. Duygu, Zafer, İslam ve Hristiyanlık: Hristiyanlara Göre İki Dinin Karşılaşması ve İlk Etkileşimler
3. Hoyland, Robert, Seeing Islam As Others Saw It: A Survey and Evaluation of Christian, Jewish and Zoroastrian Writings on Early Islam
4. Penn, Michael, When Christians First Met Muslims: A Sourcebook of the Earliest Syriac Writings on Islam
5. Runciman, Steven, A History of the Crusades (3 Volume)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, araştırma, soru- cevap, örnekler üzerinde inceleme, ödev ve uygulama.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

---

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav, yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre hesaplanır.

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

---

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

zafer.duygu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.153
ÖK.253
ÖK.353
ÖK.453
ÖK.553