DERS ADI

: Hristiyanlık Tarihi II: Hristiyanlığın Yükselişi ve Parçalanması

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLS 3292 Hristiyanlık Tarihi II: Hristiyanlığın Yükselişi ve Parçalanması SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ZAFER DUYGU

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.) (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.)

Dersin Amacı

Hristiyanlığın Antikçağ ve Geç Antikçağdaki tarihsel sürecini teolojik ve tarihsel yönleriyle ele almak, kristoloji meselesine giriş yapmak, kilisenin yükseliş ve parçalanma sürecini sebepleri ve sonuçları bağlamında yorumlamak, Hristiyanlığın Roma yönetimiyle ilişkilerini, devlet dinî hâline dönüşmesini ve konsiller dönemini anlamak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kristoloji: Hz. İsa hakkında yapılan teolojik tartışmalara dair bir disiplin olarak kristoloji konusuna hakim olmak
2   Roma yönetiminin Hristiyanlık politikaları: İlk üç yüzyılda kilise-devlet ilişkileri, Roma imparatoru Constantinus (306-337) ve sonrasında siyasî otoritenin kilise politikalarını anlamak
3   Dinî Akımlar ve Mezhepler: Antikçağ'da ve Geç Antikçağ'da ortaya çıkan ve Hristiyanlık çatısı altında yorumlanan dinî akımların ve sonrasında yaşanan ayrışmalarla birlikte kalıcı hale dönüşen mezheplerin kendilerine has teolojik kabulleri ve tarihsel süreçteki serüvenlerini anlamak
4   Hristiyanlığın Roma yönetimiyle entegrasyonu, devlet dinî olması ve kilisenin Roma yönetimine bağlı bir kuruma dönüşmesini öğrenmek
5   Kilise içi kristolojik tartışmalar ve Hristiyanlığın parçalanması hakkında bilgi sahibi olmak

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Hristiyanlığın Antikçağ ve Geç Antikçağ'daki tarihsel süreci
2 Hristiyanlığın Antikçağ ve Geç Antikçağ'daki teolojik ve tarihsel yönü
3 Kristoloji meselesine giriş
4 Kilisenin yükseliş ve parçalanma sürecinin sebepleri
5 Kilisenin yükseliş ve parçalanma sürecinin sonuçları
6 Hristiyanlığın Roma yönetimiyle ilişkileri
7 Hristiyanlığın devlet dini hâline dönüşmesi
8 Konsiller dönemi-I
9 Konsiller dönemi-II
10 Roma imparatoru Constantinus (306-337) ve sonrasında siyasî otoritenin kilise politikaları
11 Hristiyanlığın Roma yönetimiyle entegrasyonu
12 Roma yönetiminin Hristiyanlık politikaları
13 Hristiyanlık çatısı altında yorumlanan dinî akımların ve sonrasında yaşanan ayrışmalarla birlikte kalıcı hale dönüşen mezheplerin kendilerine has teolojik kabulleri ve tarihsel süreçteki serüvenleri
14 Genel Tekrar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Zafer Duygu, Hristiyanlık ve İmparatorluk: Geç Antikçağ'da Kilise-Devlet İlişkileri ve Kristoloji Paradigmaları, İstanbul, 2017
Zafer Duygu, Nikomedeia ve Hristiyanlık: İlk Beş Yüzyıl, İstanbul, 2018
Turhan Kaçar, Geç Antikçağ'da Hristiyanlık, İstanbul, 2009
Mehmet Çelik, Süryani Kilisesi, İstanbul, 1987

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Okuma, araştırma, film ve belgesel seyretme, soru- cevap, ders anlatma, sunum yapma, yorumlama, örnek ve güncel olaylar üzerinde röportaj, tartışma, ödev ve uygulama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

---

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

---

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

zafer.duygu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 59

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1111
ÖK.211
ÖK.3111
ÖK.4111111111111111
ÖK.5111111111111111