DERS ADI

: İslam Eğitim Teorileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLS 4490 İslam Eğitim Teorileri SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. YUSUF CEYLAN

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.) (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, İslâm eğitim klâsikleri ve düşünürleri bağlamında İslâm dininin eğitim teorisine ilişkin katkılarını organize bir şekilde sunmak ve öğrencilere genel bir bakış açısı kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bir eğitim teorisinin temel niteliklerini öğrenir.
2   İslâm eğitim klâsiklerindeki eğitime ilişkin fikirleri kavrar.
3   İslâm düşünürlerinin eğitime ilişkin fikirleri hakkında bilgi sahibi olur.
4   Bu fikirleri modern eğitim düşüncesiyle sentezleme becerisini kazanır.
5   İslam eğitim teorisine dair fikir yürütebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitim teorisi üzerine düşünceler
2 İslâm eğitim teorisi üzerine düşünceler
3 İbn Sahnûn'da eğitim
4 Kâbisî'de eğitim
5 Zernûci'de eğitim
6 İbn Cemaa'da eğitim
7 İbn Miskeveyh'de eğitim
8 Gazâli'de eğitim
9 Gazâli'de eğitim
10 Gazâli'de eğitim
11 İbn Haldun'da eğitim
12 İbn Haldun'da eğitim
13 İbn Haldun'da eğitim
14 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Bayraktar Bayraklı, İslâm da Eğitim, İfav Yay., İstanbul 1989.
2. Abdurrahman Dodurgalı, İbn Sina Felsefesinde Eğitim, İfav Yay., İstanbul 1995.
3. Ahmet Koç, İhvan-ı Safa nın Eğitim Felsefesi, İfav Yay., İstanbul 1999.
4. H. Mahmut Çamdibi, Şahsiyet Terbiyesi ve Gazâli, İfav Yay., İstanbul 1994.
5. Mehmet Tütüncü, Türk-İslâm Eğitimcisi Zernûcî, İlvak Yay.,İzmir 1991.
6. Bülent Çelikel, Gazâli ve Eğitim, İlvak Yay., İzmir 2009.
7. N. Yusuf Aruç, İbn Rüşd ün Eğitim Felsefesi, Rağbet Yay., İstanbul 2004.
8. S. M. Nakib el-Attas, İslami Eğitim, (çev. Ali Çaksu), Endülüs Yay., İstanbul 1991.
9. S. Hüseyin Nasr, Modern Dünyada Geleneksel İslâm, (çev. S. Şafak Barkçın, Hüsamettin Arslan), İnsan Yay., trs.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, beyin fırtınası, soru-cevap, tartışma, grup çalışması, problem çözme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yusuf.ceylan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51