DERS ADI

: Cumhuriyet Dönemi Din Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLS 4486 Cumhuriyet Dönemi Din Eğitimi SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. SALİH TUZER

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.) (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.)

Dersin Amacı

Cumhuriyet dönemi din öğretiminin genel görünümünü sunmak. Cumhuriyetin kuruluşunda itibaren din eğitimine yön veren temel kanunları incelemek. Din öğretiminin eğitim politikalarıyla bağlantılı olarak okullarda nasıl ve ne kadar yer aldığını belirtmek. Din öğretimi çerçevesinde yapılan tartışmaları değerlendirmek.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Cumhuriyet dönemi örgün din öğretimini ana hatlarıyla açıklar ve okul programlarıyla ilişkilendirir.
2   İmam hatip liselerinin kuruluşunda günümüze kadar yapısı ve değişiklikler hakkında bilgi verebilir.
3   İlahiyat fakültelerinin tarihsel süreçte kuruş ve gelişimini açıklar..
4   Öğrenciler, Türkiyede'ki din eğitimi anlayışı hakkında sosyo-kültürel süreçlerle ilişki kurabilecek bir bakış açısı oluşturur.
5   Cumhuriyet dönemi din eğitimi politikalarını değerlendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitim tarihine kısa bir bakış
2 Cumhuriyet öncesi din eğitimine genel bir bakış.
3 Cumhuriyet öncesi din eğitiminde din eğitimi ile ilgili ıslahat hareketleri
4 Cumhuriyet öncesi dönemde din eğitimi kurumları ve dersleri
5 Cumhuriyetin kuruluş sürecinde eğitim politikasının din eğitimine yansımaları
6 Tevhidi tedrisat kanunu ve din eğitimi açısında önemi ve sonuçları
7 Cumhuriyetin ilk yıllarında T.B.M.M de din eğitimiyle ilgili tartışmalar
8 Tek partili dönemde din eğitimi politikaları
9 Çok partili döneme geçiş ve din eğitimi politikaları
10 İlk ve orta öğretimde din eğitimi
11 İmam hatip liseleri
12 İlahiyat fakülteleri
13 1980 den sonra din eğitiminde meydana gelen değişimler
14 Din öğretiminde program geliştirme süreçlerini değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Yahya Akyüz,. Başlangıçtan 2001'e Kadar Türk Eğitim Tarihi, İstanbul 2001
2. Halis Ayhan, Türkiye'de Din Eğitimi, Ankara 2004
3. Suat Cebeci, Din Eğitimi Bilimi ve Türkiyede Din Eğitimi, Ankara,1996.
4. , Beyza Bilgin, Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi, Ankara 2001.
5. Veli Oztürk, Cumhuriyet Dönemi Milli Eğitim Şuralarında Din ve Ahlak Eğitimi ile ilgili Alınan Kararlar ve Tartışmalar, İzmir 2010.
6. Beyza Bilgin , Osmanlılarda Yüksek Din Eğitimi, , Ankara 1978.
7. Türk Eğitim Sistemi, 15. ve 16. Yüzyıllarda Osmanlı Medreseleri. İstanbul 2005
8. Salih Zeki Zengin, Medreselerden Darülfünuna Türkiye'de Yüksek Din Eğitimi, İstanbul 2011.
9. Necdet Sakaoğlu, Osmanlıdan Günümüze Eğitim Tarihi, İstanbul 2003
10. Cavit Binbaşıoğlu, Başlangıçtan Günümüze Türk Eğitim Tarihi, Ankara 2009.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

salih.tuzer@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 12 12
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51