DERS ADI

: Sosyal Psikolojiye Giriş

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLS 4444 Sosyal Psikolojiye Giriş SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. CİHAD KISA

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.) (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.)

Dersin Amacı

Dini hayatın farklı boyutlarını analiz ederken/anlamaya çalışırken, öğrencinin sosyal psikoloji alanında kullanılan kavramların ve bu kavramlardan hareketle geliştirilen kuramları göz önünde bulundurmasına öncülük etmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciye sosyal psikolojik bakış açısını kazandırmaktır.
2   Sadece geleneksel bilgiyi tekrar etmek değil, sosyal bilimlerden nasıl istifade edeceğini sağlamaktır.
3   Öğrenciler dinî tutumların nasıl oluştuğunun bilincine varır.
4   Dinî hizmetlerde sosyal psikolojinin fonksiyonlarına ilişkin örnekler.
5   Dinî iletişim.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sosyal psikoloji, sahası ve problemleri
2 Sosyal psikoloji araştırmalarında metodoloji
3 Sosyal etki ve uyma
4 Tutum ve Tutumların oluşumu
5 İnanç ve Tutumların oluşumunda etkili olan faktörler
6 Tutum ve davranış
7 Kalıplaşmış tutumlar
8 Tutum değişimi kuramları
9 Bilişsel çelişki kuramı
10 Sosyal Biliş
11 Grup yapısı ve grup dinamiği
12 Kültür ve Benlik
13 Propaganda
14 Genel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Çiğdem Kağıtçıbaşı, Yeni İnsan ve İnsanlar, Evrim Yayınları, İstanbul-2004.
2. David Krech & R.S. Crutchfıld, Sosyal Psikoloji, Ötüken Yayınları, İstanbul-1980.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin derste öğrendikleri kuramları din bilimlerinde ve dini metinlerde nasıl uyguladıklarını hem sınavlarda hem de yapacakları ödevlerde görmek değerlendirmenin temelini oluşturacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Her hafta ilgili yerler derse gelinmeden önce okunacak ve ders interaktif bir tarzda her bir öğrencinin aktif katılımı ile gerçekleşecektir. Verilen ödevler öğrenciler tarafından istenilen tarihlerde getirilmelidir. İstenilen tarihten sonra verilen ödevler değerlendirilmeye alınmayacaktır. Öğrencilerin ders saatlerine riayet etmeleri kendilerinden istenecek, derse 15 dakikadan fazla geç kalacakların veya derse katılamayanların bu durumlarının değerlendirilmede göz önüne alınacağı iletilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

cihad.kisa@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 14:00 - 16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 16 16
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51