DERS ADI

: 20. Yüzyılda Tasavvuf

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLS 4232 20. Yüzyılda Tasavvuf SEÇMELİ 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. HİMMET KONUR

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.) (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Batı'nın oryantalizm hareketiyle birlikte tasavvufa yönelişini ve bu sahadaki araştırmalarını, Batı daki ihtidâ hâdiselerinde tasavvufun rolünü, tasavvufla ilgili Batılı araştırmacılar tarafından kaleme alınan literatürü ve Batı toplumundaki tasavvufî grupları gözden geçirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Oryantalizm ve tasavvuf araştırmaları hakkında bilgi sahibi olur.
2   Batı'daki ihtidâ hâdiselerinde tasavvuf nasıl bir rolü olduğunu kavrar.
3   Batı'da Rene Guenon öncülüğünde ortaya çıkan Gelenekselci Ekol ün tasavvufa bakışını öğrenir.
4   Batılı araştırmacılar tarafından yazılan tasavvufla ilgili eserler ve muhtevâsı hakkında bilgi sahibi olur.
5   Batı'da faaliyet gösteren bazı tasavvufî toplulukları, liderlerini ve temel özelliklerini tanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Oryantalizm ve Tasavvuf Araştırmaları
2 Nicholson, Arberry ve Massignon'un Tasavvuf Araştırmaları
3 Batı'daki İhtidâ Hâdiselerinde Tasavvufun Rolü
4 Gelenekselci Ekol ve Tasavvuf Anlayışı: R. Guenon, F. Schuon, T. Burckhard.
5 Martin Lings ve Yirminci Yüzyılda Bir Velî adlı eseri
6 Seyyid Hüseyin Nasr ve Tasavvufa Katkıları
7 Annemarie Schimmel ve Tasavvufa Katkıları
8 Ara Sınav
9 Eva de Vitray Meyerovitch ve Tasavvufa Katkıları
10 William Chittick ve Tasavvuf Araştırmaları
11 Robert Frager ve Tasavvuf Psikolojisi İle İlgili Araştırmaları
12 Batı'da Mevlânâ Algısı
13 Batı'da Faaliyet Gösteren Bazı Tasavvufî Topluluklar-I
14 Batı'da Faaliyet Gösteren Bazı Tasavvufî Topluluklar-II
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Süleyman Derin, İngiliz Oryantalizmi ve Tasavvuf, Küre Yay., İstanbul 2006.
2- 20. Yüzyılda Din, Tasavvuf ve Tarîkatlar, (ed. Hasan Onat, Demokrasi Platformu Dergisi)
3- Ali Köse, Neden İslam'ı Seçiyorlar , TDV Yay., İstanbul 1997.
4- Nicholson, Tasavvufun Menşei Problemi, çev. Abdullah Kartal, İz Yay., İstanbul 2004.
5- F. Schuon, İslâm'ın Metafizik Boyutları, çev. Mahmut Kanık, İz Yay., İstanbul 1996.
6- Şule Bilman, A. Schimmel'in Tasavvuf Kültüründeki Yeri, İzmir 2009.


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

himmet.konur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51