DERS ADI

: Din Psikolojisinin Temel Metinleri ve Kavramları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLS 4157 Din Psikolojisinin Temel Metinleri ve Kavramları SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. CİHAD KISA

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.) (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.)

Dersin Amacı

Din Psikolojisi alanında klasikleşmiş eserleri Türkçe çevirilerinden okuma, anlama ve yorumlama becerisini kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Din Psikolojisnin temel kavramlarını öğrenecek
2   Öğrenciler çağdaş metinleri anlama konusunda bir referans noktasına kavuşacak
3   Birey ve din arasındaki ilişkiyi öğrenecek
4   Sadece geleneksel bilgiyi tekrar etmek değil, sosyal bilimlerden nasıl istifade edeceğini sağlamaktır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Din Psikolojisinin tarihçesi.
2 William James-Dini Tecrübenin Çeşitliliği
3 Sigmund Freud-Totem ve Tabu
4 Sigmund Freud-Bir Yanılsamanın Geleceği
5 Sigmund Freud-Musa ve Tektanrıcılık
6 Carl Gustav Jung-Psikoloji ve Din
7 Erich Fromm-Psikanaliz ve Din
8 Erik Erikson-Genç Adam Martin Luther
9 Gordon Allport- Birey ve Dini
10 Donald Winnicott-Oyun ve Gerçeklik
11 Abraham Maslow-Dinler, Değerler ve Zirve Deneyimler
12 Viktor Frankl-Logoterapi ve Din
13 Rollo May-Yaratma Cesareti
14 Carl R. Rogers-Kişi Olmaya Dair

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ali Ayten, Psikoloji ve Din, İz yay., İstanbul, 2010.
2. Sigmund Freud, Bir Yanılsamanın Geleceği, Çev. Hasan İlhan, Alter yay., Ankara, 2012.
3. Carl Jung, Dört Arketip, Çev. Zehra Aksu Yılmazer, Metis, İstanbul, 2013.
4. Erich Fromm, Sahip Olmak ya da Olmak, Çev. Aydın Arıtan, Arıtan yay., İstanbul, 2004.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatma, araştırma, soru- cevap.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin derste öğrendikleri kuramları din bilimlerinde ve dini metinlerde nasıl uyguladıklarını hem sınavlarda hem de yapacakları ödevlerde görmek değerlendirmenin temelini oluşturacaktır.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Her hafta ilgili yerler derse gelinmeden önce okunacak ve ders interaktif bir tarzda her bir öğrencinin aktif katılımı ile gerçekleşecektir. Verilen ödevler öğrenciler tarafından istenilen tarihlerde getirilmelidir. İstenilen tarihten sonra verilen ödevler değerlendirilmeye alınmayacaktır. Öğrencilerin ders saatlerine riayet etmeleri kendilerinden istenecek, derse 15 dakikadan fazla geç kalacakların veya derse katılamayanların bu durumlarının değerlendirilmede göz önüne alınacağı iletilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

cihad.kisa@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba 14:00 16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 30 30
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 5 70
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41