DERS ADI

: Din Eğitiminde Yeni Yönelimler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLS 4151 Din Eğitiminde Yeni Yönelimler SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. YUSUF CEYLAN

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.) (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı din eğitimi ve öğretiminde yeni ortaya çıkan yaklaşımlar ve yönelimler hakkında öğrencilerin bilg ve farkındalık kazanmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenciler din eğitimindeki temel eğilimlerin eğitimsel boyutunu kavrar.
2   Yeni eğilimlerin temel kavramlarını analiz eder.
3   Din eğitiminin temel becerileri kazandırmadaki rolünü yeni yaklaşımlarla ilişkilendirir.
4   Din eğitiminde yeni yönelimleri ana hatlarıyla açıklar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı
2 Din Öğretiminde Yeni Yönelimlerin Ortaya Çıkışının Sosyal ve Kültürel Gerekçeleri.
3 Din Öğretiminde Yeni Yönelimlerin Gelişimini Etkileyen Bilimsel Faktörler
4 Din Eğitimi ve Öğretiminde Üst Düzey Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesi
5 Din Öğretiminde Probleme Dayalı Öğrenme
6 Probleme Dayalı Öğrenme Örnekleri ve Etkinlikleri
7 Din Öğretiminde Eleştirel Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesi
8 Eleştirel Düşünme Öğretimi ve etkinlikleri
9 Din Öğretiminde Sosyal-Duygusal Becerilerin Geliştirilmesi
10 Din Öğretiminde Sosyal Öğrenme modelleri
11 Din Öğretiminde İşbirliğine Dayalı Öğrenme ve Durumlu Öğrenme
12 Din Öğretiminde İşbirliğine Dayalı Öğrenme Örnekleri ve Etkinlikleri
13 Din Öğretiminde Örnek Olay İncelemesi
14 Din Öğretiminde Örnek Olay İncelemesi Örnekleri ve Etkinlikleri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
1. Özcan Demirel, Eğitimde Yeni Yönelimler, 2005.
2. Ahmet Saban, Öğrenme-Öğretme Süreci: Yeni Teori ve Yaklaşımlar, 2004.
3. Halit Ev, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Derslerinde Probleme Dayalı Öğrenme, 2012.
4. Mehmet Zeki Aydın, Ahlak Öğretiminde Örnek Olay İncelemesi, 2003.
5. Beyza Bilgin, İslam ve Çocuk, 2000.
Yardımcı kaynaklar:
1. Mehmet Şevki Aydın, Açık Toplumda Din Eğitimi, 2012.
2. Mustafa Köylü, Gelişim Basamaklarına Göre Din Eğitimi, 2010.
3. Abdurrahman Dodurgalı, Ailede Din Eğitimi, 2011.
4. Mustafa Köylü, Çocukluk Dönemi Dinî İnanç Gelişimi ve Din Eğitimi, AÜİFD, 2004.
5. Antoine Vergote, Çocuklukta Din, AÜİFD, 1978

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

anlatım, Soru cevap ve probleme dayalı öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

---

Değerlendirme Kriteri

Vize Final

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

---

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yusuf.ceylan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 1 5 5
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 14 7 98
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41