DERS ADI

: Kadın Sorunları ve Din

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLS 4133 Kadın Sorunları ve Din SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. HAKKI ŞAH YASDIMAN

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.) (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.)

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kadın sorunlarını ortaya çıkaran dinsel söylemlerin farkına varır
2   Kadınlarla ilgili algı ve kabullerdeki dinsel etkileri kavrar
3   Kadın sorunları ile dinsel öğretilerdeki kadın karşıtı söylemler arasında ilişkiler kurar
4   Dinsel öğretilere objektif olarak bakma alışkanlığını kazanarak, dinlerden kaynaklanan kadın sorunlarını anlamaya çalışır
5   Dinsel öğretilere objektif olarak bakma alışkanlığını kazanarak, dinlerden kaynaklanan kadın sorunlarını anlamaya çalışır

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Dersin Önemi, Amacı, Konusu, Kaynakları
2 Kadın Sorunlarına Genel Bakış Kadın sorunlarının dini yönü.
3 Modernleşme ve kadın Feminizm ve kadın sorunları
4 Kadına karşı şiddet ve din
5 Kadının eğitimi ve din
6 Çalışma hayatında kadın ve din
7 Aile hayatında kadın ve din
8 Siyasettte kadın ve din
9 Şahitlikte kadın ve din
10 Mirasta kadın ve din
11 Kadın kıyafeti ve dini
12 Kadının sosyalleşmesi ve din
13 Kadının seyahati ve din özgürlüğü
14 Genel Özet

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
- Ateş, Ali Osman. (2006). Hadis Temelli Kalıp Yargılarda Kadın. Beyan Yayınevi: İstanbul.
- Baloğlu, Adnan B. (2003). Feminist Teoloji: Dini Söylemde Erkek Egemenliğine Başkaldırı. Anadolu Yayınları: İzmir.
- Berktay, Fatmagül. (2000). Tek Tanrılı Dinler Karşısında Kadın. Metis Yayınları: İstanbul.
- Sevim, Ayşe. (2005). Feminizm. İnsan Yayınları: İstanbul.
- Tuksal, Hidayet. Ş. (2001). Kadın Karşıtı Söylemin İslam Geleneğindeki İzdüşümleri. Kitâbiyat yay: Ankara.
Yardımcı kaynaklar:
- Bilgin, Beyza. (2005). İslam da Kadının Rolü, Türkiye de Kadın. Sinemis Yayınları: Ankara.
- Fidan, Hafsa. (2006). Kur an da Kadın İmgesi. Vadi Yayınları: Ankara.
- Göle, Nilüfer. (2004). Modern Mahrem Medeniyet Ve Örtünme. Metis Yayınları: İstanbul.
- Savaş, Rıza. (1991). Hz. Muhammed (sav) Devrinde Kadın. Ravza Yayınevi: Bursa.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Doğrudan anlatım, soru-cevap, ödev ve uygulama, kütüphane araştırması, seminer ve grup çalışmaları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödev/Sunum: Öğrenciler dönem içi ödev hazırlar ve hazırladıkları bu ödevle ilgili sınıfta sunum yaparlar.
Sınav: Bir dönem içinde, klasik usulde yazılı olarak, ara sınav ve final sınavı yapılır.
Derse Katılım: Derse katılım zorunludur.
Öğrencilerin başarısı: Ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansa göre değerlendirilir.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin derse katılım durumu göz önünde bulundurulur. Dersin %70 ine devam zorunludur.
Ara Sınavın %40 ı, Ödev/Sunumun %20 si, Final Sınavının %40 ı toplanarak değerlendirme yapılır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hakki.ydiman@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 3 42
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 45 45
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 139

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51