DERS ADI

: Klasik Edebiyat Kuram ve Akımları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLS 4115 Klasik Edebiyat Kuram ve Akımları SEÇMELİ 2 0 0 6

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. NECDET ŞENGÜN

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.) (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.)

Dersin Amacı

İnsanlık tarihi düşünce ve bu düşüncenin edebiyat olarak yansıması bakımından oldukça farklı evrelerden geçmiştir. İnsanlık, en az dinler kadar beşeri düşünce sistemlerinin de etkisindedir. Tarih boyunca düşünce farklı boyutlar kazanmıştır. İşte bu derste öğrenci bu düşünce akımlarından önemli bir kısmı hakkında bilgi sahibi olacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İnsanlık tarihinin geçirdiği düşünce evrelerini öğrenir.
2   Bu evrelerin edebiyata yansımaları konusunda bilgi sahibi olur
3   Türk edebiyatında bu akımların karşılıklarını öğrenir.
4   Karşılaştığı bir edebiyat metnini öğrendiği bu akımlara göre tasnif edebilme becerisi kazanır.
5   Edebiyatı daha iyi anlama ve yorumlama kabiliyeti kazanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Antik Düşünce Yansıtmacılığı ve Hristiyan Skolastik Görüşü
2 Hümanizm
3 Klasizm, Klasizm Yansıtmacılığı ve Barok Akımı
4 Aydınlanma Akımı, Modernizm
5 Romantizm ve Postmodernizm
6 Realizm ve Parnasizm
7 Naturalizm ve Dadaizm
8 Sembolizm ve İzlenimcilik
9 Sürrealizm ve Fütürizm
10 Feminizm
11 Varoluşçuluk ve Ahlakçı Edebiyat Kuramı
12 Positivizm ve Dışavurumculuk
13 Yapıbozuculuk ve Metinlerarasılık; Marksizm ve Tasavvuf
14 Tüm derslerin değerlendirilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. İlhan Genç, Edebiyat Bilimi, Şule Yayınları, İstanbul 2006.
2. Rene Wellek, Austin Warren, Edebiyat Teorisi (Çev.Ömer Faruk Huyugüzel), Akademi Yay., İzmir 1996.
3. Berna Moran, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, İletişim Yay., İstanbul 2012.
4. Terry Eagleton, Edebiyat Kuramı Giriş, (Çev. Tuncay Birkan), Ayrıntı Yay., İstanbul 2011.
5. Hamdi Birgören, Mustafa Ayyıldız, Edebiyat Bilgi ve Kuramları, Akçağ Yay., Ankara 2009.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

necdet.sengun@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma saat: 15.00-17.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 6 84
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 151

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51