DERS ADI

: Kur'an Kıssaları II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLS 3254 Kur'an Kıssaları II SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. EMRAH DİNDİ

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.) (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.)

Dersin Amacı

Öğrencinin Kıssaları Kur'ân kaynaklı olarak öğrenmesi ve farklı anlatımlarla karşılaştırma yapabilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci Kur'ân'da geçen Peygamber kıssaları hakkında bilgi sahibi olur.
2   Öğrenci peygamber kıssalarına yönelik halk arasında yaygın olan hurafeleri görür.
3   Öğrenci Peygamber kıssalarında yer alan Ahlaki ilkeleri öğrenir.
4   Öğrenci Kur'ân Kıssalarının Tarihî Değerini keşfeder.
5   Öğrenci Kur'an Kıssalarının Tefsir Ve Teşrideki Yerini öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ashab-ı Kehf ve Rakîm
2 Ashab-ı Uhdud
3 Sebeliler
4 Habil-Kabil
5 Karun
6 Hızır
7 Lokman, Üzeyr
8 Zülkarneyn
9 Zülkarneyn
10 Talut
11 Harut-Marut
12 Kasaba Halkı
13 Cumartesi Adamları
14 İki Bahçe Sahibi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

ANA KAYNAKLAR
- Kur'ân Öyküleri (1-6) : S. Abdülfettah Halid
- İslami Kaynaklara Göre Peygamberler: Abdullah Aydemir
- Kur'ân-ı Kerîm Meali: Diyanet
- Konularına Göre Kur'ân: Ömer Özsoy-İlhami Güler
YARDIMCI KAYNAKLAR
1. Kıssaların Dili: Mustafa Öztürk
2. Bazı Makaleler
-Kur'ân'daki Kıssalar Ve Din Öğretimindeki Yeri: ADEM AKINCI
-Günümüze Bakan Yönleriyle Peygamber Kıssaları (Sosyolojik Ve Pedagojik Açıdan) : OSMAN EYÜBOĞLU
-Birey ve Toplumun Islahı Açısından Kur an Kıssaları: AHMET ÇELİK
-Kur'an Kıssaları'nın Neliği (Mahiyeti) Üzerine: TAHSİN GÖRGÜN
-Kur'ân Kıssalarının Kaynağı Eski Ahit Mi : ŞİNASİ GÜNDÜZ
-Kur'ân-ı Kerim Kıssaları Ve Düşündürdükleri: REMZİ KAYA
-Mitoloji, Kur'ân-ı Kerîm Kıssaları Ve Kültürel Miras: HATİCE KALPTEKİN ARPAGUŞ
-İletişim Açısından Kur'ân Kıssaları: SELAHATTİN SÖZMEZSOY
-Kur'an'da Kıssaların Temel Anlamları Üzerine Felsefi Notlar: BURHANETTİN TATAR
-Kur'ân-ı Kerimde Kıssalar: SUAT YILDIRIM
-Kur'ân Kıssalarının Tarihî Değeri: İDRİS ŞENGÜL

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

-Anlatım
-Soru-Cevap
-Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performanslarına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

emrah.dindi@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 59

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51