DERS ADI

: Misyonerlik ve Dinlerarası Diyalog

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLS 3178 Misyonerlik ve Dinlerarası Diyalog SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. HAKKI ŞAH YASDIMAN

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.) (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.)

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Misyonerlik faaliyetlerini tanır. Hinduizm, Budizm, Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslâm dinlerinin misyonerlik açısından konumlarını öğrenir
2   Diyalog faaliyetlerini ve bunların amacını kavrar
3   Misyonerlik ile diyalog faaliyetleri arasında ilişki kurar
4   Dinlerdeki ortak motiflerden hareketle, dinler arasında diyalogun mümkün olduğunu anlar
5   İslâm a ve İslâm ın dışındaki dinlere objektif olarak bakma alışkanlığı kazanır

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Dersin Önemi, Amacı, Konusu, Kaynakları Misyon, Misyoner, Misyonerlik Kavramları
2 Misyonerliğin Tarihçesi: Ortaya Çıkışı, Tarihsel Gelişimi Türkiye de Misyonerlik
3 Misyonerlerin Gayesi, Faaliyetleri Misyonerlerin Yetiştirilmesi, Çalışma Metotları
4 Misyonerlik ve Dinler: Hinduizm, Budizm, Yahudilik, Hıristiyanlık ve diğer Dinler
5 Yeni Dini Hareketler ve Misyonerlik İslam ve Tebliğ: Tebliğin Misyonerlikten Farkı
6 II. Vatikan Konsülü nde Alınan Kararlar ve Misyonerlik
7 Diyalog Kavramı Misyonerlik ve Diyalog İlişkisi
8 Diyalog Faaliyetlerinin Geçmişteki ve Günümüzdeki Durumu
9 Türkiye de Dinlerarası Diyalog Faaliyetleri: Dinlerarası Diyalog Çalışmalarına Katılan, Kurum, Kuruluş ve Bireyler
10 Dinler Açısından Diyalog: Yahudilik, Hıristiyanlık, Hinduizm, Budizm ve Diğer Dinler
11 İslam ve Dinlerarası Diyalog
12 Diyaloga Yaklaşımlar (Çekinceler) Sağlıklı ve Kalıcı Bir Diyalogun Şartları
13 Dünya Barışı, Çevre Kirliliği, Uyuşturucu, Açlık vb. Sorunlarla Mücadelede Dinlerarası Diyalog Faaliyetlerini Yeri Genel değerlendirme ve tartışma
14 Genel Özet

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Doğrudan anlatım, soru-cevap, ödev ve uygulama, kütüphane araştırması, seminer ve grup çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödev/Sunum: Öğrenciler dönem içi ödev hazırlar ve hazırladıkları bu ödevle ilgili sınıfta sunum yaparlar.
Sınav: Bir dönem içinde, klasik usulde yazılı olarak, ara sınav ve final sınavı yapılır.
Derse Katılım: Derse katılım zorunludur

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 7 7
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 56

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51