DERS ADI

: Çağdaş Dini Problemlere Felsefi Yaklaşımlar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLS 3170 Çağdaş Dini Problemlere Felsefi Yaklaşımlar SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MEHMET TÜRKERİ

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.) (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.)

Dersin Amacı

Yerleşmiş ve kemikleşmiş din anlayışının çağdaş ve modern hayatta ortaya çıkardığı problemler ve güçlükler felsefî açıdan ele alınıp tahlil edilerek mümkün olan çözüm önerilerine dikkat çekilecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Günlük hayatı güçleştiren ve dinden kaynaklanan problemleri tanıyabilir.
2   Çağdaş ve modern dünya görüşünden kaynaklanan problemlere dînî bir yaklaşımla çözüm bulunup bulunamayacağını görür.
3   Bilimsel verilere dayanarak modern bir din yorumunun yapılıp yapılamayacağına dair bir fikir edinir.
4   Problemlerin nereden ve nasıl kaynaklandığını görüp anlayabilir.
5   Varsa problemlerle ilgili tarihi örnek ve çözümleri görme fırsatını bulabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Küreselleşmeden Kaynaklanan Problemler 1.Çoğulculuk 2.Diyalog 3.Misyonerlik 4.İrşat
2 Din - Siyaset İlişkisi 1.Laiklik 2.Adalet 3.Devlet 4.Siyasi gruplar
3 Ekonomi ve Din 1.Faiz 2.Dinin üretimdeki rolü 3.Hac
4 Din ve Aile 1.Nikâh 2.Nüfus sınırlaması 3.TV aracılığıyla evlenme / İnternetten aday bulma 4.Aile - çocuk ilişkisi
5 İş Hayatı ve Din 1.Meslek kuruluşları 2.İşe almada dinin rolü
6 Din ve Eğitim 1.Din öğretilebilir mi 2.Kültür - din ilişkisi
7 Din ve Bilim 1.Bilim zihniyeti 2.Din zihniyeti 3.Doğal yaklaşım ve doğal hukuk
8 Din ve Sağlık 1.Klonlama 2.Organ nakli vs.
9 Din - Barış - Savaş İlişkisi 1.Barış dinle sağlanır mı 2.Din savaşa sebep olur mu
10 Bağnazlık ve Modern Hayat 1.Klasik literatüre bağlılık 2.Cemaatler 3.Tarikatlar
11 Günümüzde İbadetler 1.İnanç sisteminin eskimesi 2.İbadet tarzı ve duygu farklılığı 3.Oruç, Zekât vs.
12 Din ve Milli Birlik 1.Tarih 2.Gelenek vs.
13 Din ve Askerlik 1.Vatan sevgisi / Vatana bağlılık 2.Şehitlik
14 Genel Değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Hanifi Özcan, Mâtüridî'de Dînî Çoğulculuk; Türkiye Günlüğü Makaleleri
2. Konuyla ilgili Türkçe yayınlanmış telif veya çeviri eserler.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, açıklama ve tartışma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrencinin dersten önce ulaşabildiği kaynaklardan konuyla ilgili bir önfikre sahip olması beklenir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

hanifi.ozcan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Ders programının belirlenmesinden sonra ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 54

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51