DERS ADI

: Din Sosyolojisinde Teori ve Yöntem

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLS 3281 Din Sosyolojisinde Teori ve Yöntem SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ADİL ÇİFTÇİ

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.) (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.)

Dersin Amacı

Din sosyolojisindeki klasik ve çağdaş kuramsal yaklaşımların incelenmesi. Öğrencilerin din sosyolojisinde geliştirilen kuramları tanımasını sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sosyoloji ve din sosyolojisindeki temel kuramları öğrenerek, dinle ilgili sosyal olayları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
2   Klasik ve modern din sosyolojisinin öncülerinin temel kuramlarını tanır.
3   Günümüz toplumlarında din ile sosyal olaylar ve sosyal davranışlar arasındaki ilişkileri anlayıp yorumlama becerisi kazanır.
4   İşlevselcilik kuramını öğrenip, dinin toplumsal funksiyonunu analiz etme yetkinliği elde eder.
5   Fenomenolojik kuramı öğrenerek dini davranışların nedenlerini yorumlama becerisi kazanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş: Tanıtım
2 Kavramlar ve terminoloji
3 Din sosyolojisinde öne çıkan motifler
4 İşlevselcilik kuramının temsilcileri
5 Emile Durkheim
6 Bronislaw Kaspar Malinovski ve Radcliffe-Brown Alfred Robert K. Merton Niklas Luhmann ve Anthony Giddens.
7 Çatışmacı kuramlar: Karl Marx
8 Karl Marx
9 Yapısal Çatışma Teorileri
10 Günümüzde Çatışma Teorileri
11 Bütünleşmeci Teoriler
12 Fenomonolojik din teorileri
13 Max Weber
14 Post modern toplumda dinin işlevi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Kuyucuoğlu, İsa (2008). Din Sosyolojisi: Teori ve Yöntem Analizleri, FCR. Yayınları.
2.Kuyucuoğlu, İsa (2010). "Post Modern Toplumda Dinin İşlevi", Kent Dindarlığı, Yıl. 6, sayı 21, Cilt, 1
3.Günay, Enver (2003) Din Sosyolojisi, İnsan Yayınları.
4.Aydın, Mustafa (1998) "Türkiye'de Din Sosyolojisi Çalışmaları", Din Sosyolojisi, der. Yasin Aktay, M.Emin Köktas, Vadi Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

adil.ciftci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 15:00-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51