DERS ADI

: Güzel Kur'an Okuma I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLS 3029 Güzel Kur'an Okuma I SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MUAMMER ERBAŞ

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.) (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.)

Dersin Amacı

Öğrencilerin, Kur'ân-ı Kerim'i yüzünden gerek telaffuz gerekse musiki yönünden en güzel şekilde okumasını sağlamak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kur'ân-ı Kerim'i toplum önünde kurallarına uygun bir şekilde makamlara dikkat ederek okumak.
2   İbadetler için gerekli olan bazı duaları ezberler.
3   İbadetler için gerekli olan bazı kısa sûreleri ezberler.
4   İbadetler için gerekli olan bazı aşr-ı şerifleri anlamlarına dikkat ederek ezberler.
5   Ezberlemiş olduğu dua, sure, ve aşr-ı şerifleri manaları öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Fatiha Sûresi ve Bakara 1-5 arası ayetlerin harflerin çıkış yerlerine ve tecvid kaidelerine uygun şekilde okutulması.
2 Fatiha Sûresi ve Bakara 1-5 arası ayetlerin saba makamına göre okutulması
3 Bakara Sûresi 254-256 âyetleri arasını harflerin çıkış yerlerine ve tecvid kaidelerine uygun şekilde okutulması.
4 Bakara Sûresi 254-256 âyetleri arasını ezbere okutulması.
5 Bakara Sûresi 285-286. ayetlerini harflerin çıkış yerlerine ve tecvid kaidelerine uygun şekilde okutulması.
6 Bakara Sûresi 285-286. âyetlerinin ezbere okutulması
7 Haşr Sûresi 18-24. Âyetleri arasının harflerin çıkış yerlerine ve tecvid kaidelerine uygun şekilde okutulması.
8 Haşr Sûresi 18-24. Âyetleri arasının harflerin çıkış yerlerine ve tecvid kaidelerine uygun şekilde okutulması.
9 Haşr Sûresi 18-24. Âyetleri arasının ezbere okutulması
10 Haşr Sûresi 22-24. Âyetleri arasının euzü besmele'nin farklı şekilde çekilerek saba makamında okutulması.
11 Âl-i İmrân Sûresinin 1. Âyetten 2. Âyete farklı geçiş kuralları öğretilerek okutulması.
12 Âl-i İmrân Sûresinin ilk üç sayfasının tahkik üzere okutulması.
13 Âl-i İmrân Sûresinin son iki sayfasının tahkik üzere okutulması.
14 Âl-i İmrân Sûresinden Nisâ Sûresine geçiş kaidelerine göre okutulması

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

KARAÇAM, İsmail, Kur'ân-ı Kerim'in Faziletleri ve Okunma kaideleri,Marmara üniv. İlahiyat yayınları,İstanbul- 1998.
ÇETİN,Abdurrahman, Kur'an Okuma Esasları,Aksa yayınları, İstanbul-1997
TUĞRAL, Rahim; Anahatlarıyla Kur'ân Tecvidi, İzmir İlahiyat vakfı yay., İzmir-2009
ÜNLÜ, Demirhan; Kur'ân-ı Kerim'in Tecvidi,TDV. Yay., Ankara-1993

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin başarısı ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı ile dersteki performansına göre değerlendirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

muammer.erbas@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Final Sınavı 1 5 5
Vize Sınavı 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51