DERS ADI

: Din Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLS 2492 Din Hizmetlerinde İletişim ve Halkla İlişkiler SEÇMELİ 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. SALİH TUZER

Dersi Alan Birimler

İlahiyat
İlahiyat (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.) (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.)

Dersin Amacı

Ders ile hedeflenen, öğrencilerin din hizmetlerinde sağlıklı iletişimin önemini ve yolunu kavrayıp, din hizmetleri ile halkla ilişkiler arasında bağ kurabilmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İletişime dair bilgileri genel hatlarıyla öğrenir.
2   Bu genel bilgiyi din hizmetlerinde nasıl kullanacağını kavrar.
3   Din hizmetleri bakımından halkla ilişkilerin niteliğine dair bilgi sahibi olur.
4   İletişim bakımından halkla ilişkilerin niteliğine dair bilgi sahibi olur.
5   Din Hizmetleri, iletişim ve halkla ilişkiler arasındaki bağlantıyı fark eder.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı
2 İletişim Kavramı, Unsurları ve Özellikleri.
3 Bilgilendirme Süreci Olarak İletişim
4 İkna Etme Süreci Olarak İletişim
5 İletişim Çatışmaları ve Empati
6 Din Hizmetlerinde İletişim
7 Din Hizmetlerinde İletişimin İlkeleri ve Metotları
8 Din Hizmetlerinde İletişim Engelleri
9 Dinî Tutum ve İletişim
10 Din Hizmetlerinde Halkla İlişkiler
11 Din Hizmetlerinde Halkla İlişkiler ve İletişim
12 Din Hizmetlerinde ve Halkla İlişkilerde Kendini ve İnsanı Tanıma
13 Din Hizmetlerinde ve Halkla İlişkilerde Kişilik Bakımından Kendini Değerlendirme
14 Din Hizmetlerinde Halkla İlişkilerin Vasıtaları: Vaaz

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Selahattin PARLADIR, Din Eğitimi Bilimine Giriş, İzmir 1996.
2. Mevlüt KAYA, Din Eğitiminde İletişim ve Dinî Tutum, Etüt Yay., Samsun 1998.
3. Mustafa KÖYLÜ, Psiko-Sosyal Açıdan Dinî İletişim, Ankara Okulu 2003.
4. Suat CEBECİ, Dinî İletişim, İz Yay., İstanbul 2003.
5. Üstün DÖKMEN, İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yay., İstanbul 2006.
6. Ahmet KOÇ, Din Eğitiminde Etkili İletişim, Rağbet Yay., İstanbul 2011.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, beyin fırtınası, soru-cevap, tartışma, grup çalışması, problem çözme.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

salih.tuzer@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 59

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.111
ÖK.2111
ÖK.311
ÖK.4111
ÖK.51