DERS ADI

: K.K. Okuma ve Tec. I (ARP)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLA 1125 K.K. Okuma ve Tec. I (ARP) ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ AKİF YILDIRIM

Dersi Alan Birimler

İlahiyat (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.) (İ.Ö)
İlahiyat
İlahiyat (M.T.O.K.)

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kur'ân-ı Kerim'i toplum önünde kurallarına uygun bir şekilde okur.
2   İbadetler için gerekli olan bazı duaları ezberler.
3   İbadetler için gerekli olan bazı kısa sûreleri ezberler.
4   İbadetler için gerekli olan bazı aşr-ı şerifleri anlamlarına dikkat ederek ezberler.
5   Ezberlemiş olduğu dua, sure, ve aşr-ı şeriflerin manaları öğrenir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tecvid:Harflerin mahreçleri Ezber: Fatiha Sûresi ve Namaz Duaları Yüzüne : 1-5 arası sayfaların okunması
2 Tecvid: Harflerin sıfatları Ezber: Nâs-Leheb sûreleri ve Ettehiyyatü duası Yüzüne:6-10 sayfalar arası
3 Tecvid:Tecvidin tarifi, konusu, gayesi ve hükmü Ezber: Nasr-Kevser sûreleri ve salli duası Yüzüne:11-15. Sayfalar arası
4 Tecvid: Harflerin harekelerle seslendirilmesi Ezber: Maun-Fil sûreleri ve Barik duası Yüzüne: 16-20. sayfalar
5 Tecvid: Harflerin cezimli seslendirilmesi Ezber: Hümeze-Kari'a sûreleri ve Rabbena duası Yüzüne: 21-25.sayfalar
6 Tecvid: Harflerin şeddeli telaffuzu Ezber: Adiyat-Beyyine sûreleri ve Kunut-1 duası Yüzüne: 26-30. sayfalar
7 Tecvid:Harflerin medli telaffuzu Ezber: Kadr-Alak Sûreleri ve Kunut-2 duası Yüzüne: 31-35. sayfalar
8 Tecvid:Harflerin medli telaffuzu Ezber: Tin-İnşirah Sûreleri ve Kunut-2 duası Yüzüne: 31-35. sayfalar
9 Tecvid: Harf-i med ve Sebeb-i med tanımları Ezber: Duha Suresi ve Amentü duası Yüzüne: 36-40. sayfalar
10 Tecvid: Aslî ve Fer'î harfler Ezber: Bakara 1-5 ayetler Yüzüne: 41-45. sayfalar
11 Tecvid:Aslî ve Fer'î medler Ezber: Bakara 255. ayet Yüzüne: 46-50. sayfalar
12 Tecvid: Medd-i Tabiî Ezber: Bakara 285-286. ayetler Yüzüne: 51-55. sayfalar
13 Tecvid:Medd-i Muttasıl Medd-i Mubfasıl Ezber: Haşr 18-24. ayetler Yüzüne: 56-60. sayfalar
14 Tecvid: Medd-i Lazım, Arız, Lin Ezber: Tekrar Yüzüne: 61-65. sayfalar

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, Arz-sema yöntemi, Temsili Okuma, Ezber Dinleme, Tashih.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yüzüne okumada sınıf düzeyinde yeterlilik aranır.
Ezberlerin tam olması aranır
Tecvid konuları teorik olarak istenir ve pratikte uygulanması beklenir
Harflerin mahreçlerinin bilinir olması ve uygulanması istenir
Okumada akıcılık aranır

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Tanımsız

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Ödev Hazırlama 1 5 5
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 57

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.11
ÖK.21
ÖK.31
ÖK.41
ÖK.51