DERS ADI

: Dinler Tarihi II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
İLA 3306 Dinler Tarihi II ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

İlahiyat

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ALİ İHSAN YİTİK

Dersi Alan Birimler

İlahiyat (İ.Ö)
İlahiyat (M.T.O.K.) (İ.Ö)
İlahiyat
İlahiyat (M.T.O.K.)

Dersin Amacı

Öğrencileri Yahudilik ve Hıristiyanlığın tarihsel gelişimi, temel inanç esasları ve ahlak ilkeleri hakkında bilgilendirmek; bu sayede İslam dini ile bunlar arasında doğru ve sağlıklı karşılaştırmalar yapma yeteneği kazandırmak; günümüz dünyasındaki dinsel gelişmeler ve tartışmalar konusunda sağlıklı değerlendirmelerde bulunmasını sağlamak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yahudilik, Hıristiyanlık ve İslam dinlerinin tarihsel gelişimi ve temel özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
2   Bu dinlerin tarihteki ve günümüzdeki birbirleriyle ilişkilerinin mahiyetini kavrar.
3   Ehl-i Kitab kavramının İslam geleneğinde ne anlama geldiğini kavrar.
4   İbrahimi dinler ailesinin benzer ve farklı yönlerini öğrenir
5   Yeni Dini hareketlerin ortaya çıkış nedenleri, temel özellikleri ve gelişim seyirleri hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İslam Kaynaklarına Göre Yahudilik
2 Yahudiler Açısından Yahudilik
3 Yahudiliğin Tarihsel Gelişimi
4 Yahudilikte İnanç ve İbadet
5 İslam Kaynaklarına Göre Hıristiyanlık
6 Hıristiyanlara Göre Hıristiyanlık
7 Hıristiyanlığın Tarihsel Gelişimi
8 Hıristiyan Kutsal Metinleri
9 Hıristiyanlıkta İnanç ve İbadet
10 Bir Din Olarak İslamiyet: Ortaya Çıkışı ve Tarihsel Gelişimi
11 İslam İnanç ve İbadet Esasları
12 Günümüz Dünyasında İslam: Çağdaş Sorunlar
13 Günümüzde Dinlerarası İlişkiler
14 Yeni Dini Hareketler

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1- Yaşayan Dünya Dinleri, ed. Şinasi Gündüz, DİB Yayınları, Ankara, 2007.
2- A. Küçük, G. Tümer, Alparslan Küçük, Dinler Tarihi, Berikan Yayınevi, Ankara, 2010.
3- Mahmut Aydın, Anahatlarıyla Dinler Tarihi, Ensar Yayınları, İstanbul, 2010.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

ders anlatımı, tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Arasınav
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 +FN * 0.60
4 BUT Bütünleme
5 BBN BütSonu BaşarıNotu VZ * 0.40 +BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ali.yitik.@deu.edu.tr.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Serbest

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavı 1 5 5
Final Sınavı 1 10 10
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 57

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.12511
ÖK.2352
ÖK.33521
ÖK.42511
ÖK.52512