DERS ADI

: İNSANLIK TARİHİ

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
UFB 1303 İNSANLIK TARİHİ ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

İşletme Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MÜGE AKNUR

Dersi Alan Birimler

İktisat (İngilizce) ((UOLP-New York Eyalet Üniversitesi (Suny Albany))
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (İngilizce)(Sunny)
Uluslararası İlişkiler (İngilizce) (Sunny)

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilere tarih öncesi dönemden Ortaçağa dek insanlığın fikirlerine, keşiflerine, ve yaratıcı edinimlerine genel bir kronolojik bakış sağlamaktır. Dersin amacı Anadolu, Avrupa, Asya ve Afrikada yaşamış olan Sümerler, Mısırlılar, Hititler, Eski Yunan Uygarlığı, Makedonya Krallığı, Roma İmparatorluğu ve Bizans İmparatorluğu gibi uygarlıkların felsefe, sanat, mimari, edebiyat, siyaset ve diplomatik ilişkilerine bakarak öğrencilere bu dönemler hakkında bilgi vermektir. Ders ayrıca Orta Çağ Avrupa'sına ulusal monarşilerin ortaya çıkışı, Kutsal Roma İmparatorluğu ve Protestan ve Katolik Devrimi, Din Savaşları, Kapitalizm, Anayasacılığın ve kraliyet mutlakçılığı konuları işlenecektir.


Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Tarih öncesi dönemden Ortaçağa dek insanlığın fikirleri, keşifleri ve yaratıcı edinimleri üzerine bir anlayış geliştirmek
2   Incelenen uygarlıkların (Mısırlılar, Hititler, Frigler, Lidyalılar, Persler, Makedonya Krallığı, Roma İmparatorluğu ve Bizans İmparatorluğu) felsefe, sanat, mimari, edebiyat ve özellikle siyaset ve diplomatik ilişkilerini belirleyebilmek
3   Dönemin diplomatik ve ekonomik ilişkilerini ve günümüz siyasetine etkilerini anlamak üzere antik dönemdeki temel siyasi gelişmeleri değerlendirebilmek

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Tarih öncesi döneme giriş ve uygarlıkların doğuşu: Paleolitik ve Neolitik devrimi Brummet et. al., pp. 21-28.
2 Erken dönem uygarlıklar: Mezopotamya ve Sümerler Brummet et. al., pp. 28-38.
3 Erken dönem uygarlıklar: Mısır Brummet et. al., pp. 38. Mc Donagh, pp. 20-30.
4 Anadolu Uygarlıkları: Hititler Brummet et. al., pp. 38. Mc Donagh, pp. 20-30 and 40-52
5 Klasik Yunan ve Helenistik Dünya: Minoslular ve Mikenler Brummet et. al., pp. 52-67. Hamilton, pp. 178-201
6 Klasik Yunan ve Helenistik Dünya: Büyük İskender Brummet et. al., pp. 68-83 Hamilton, pp. 13-46
7 Konuların tekrarı ve vize sınavı
8 Roma İmparatorluğu ve Roma uygarlıkları Brummet et al., pp. 87-1117 Mc Donagh, pp. 122-127; 268-285
9 Orta Çağın sonları ve Modern Avrupa'nın ortaya çıkışı Stephen Hause and William Maltby, Western Civilization: A History of European Society, Second Edition, Wadsworth Publishing, 2004. Chapter 12: Plague, War, and Social Change in the Long Fourteenth Century, pp. 214-232.
10 Ulusal Monarşilerin Orta Çıkışı ve Rönesans Stephen Hause and William Maltby, Western Civilization: A History of European Society, Second Edition, Wadsworth Publishing, 2004. Chapter 13: The Renaissance: Political Renewal and Intellectual Change, pp. 233-252.
11 Protestan Devrim Stephen Hause and William Maltby, Western Civilization: A History of European Society, Second Edition, Wadsworth Publishing, 2004. Chapter 14: Religious Reformations of the Sixteenth century, pp. 253-271.
12 Katolik Devrim ve Din Savaşları Stephen Hause and William Maltby, Western Civilization: A History of European Society, Second Edition, Wadsworth Publishing, 2004. Chapter 15: Overseas Conquest and Religious War to 1648, pp. 272-290.
13 Kapitalizmin canlanması ve Avrupa'nın Genişlemesi Marvin Perry, Western Civilization A Brief History, pp. 225-237.
14 Anayasacılığılık ve Kraliyet Mutlakiyetçiliği Stephen Hause and William Maltby, Western Civilization: A History of European Society, Second Edition, Wadsworth Publishing, 2004, pp. 298-308..

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Palmira Brummet et. al., Civilization, Past and Present, 9th ed. (New York: Longman, 2000)
2. Bernard Mc Donagh, Blue Guide, Turkey, The Aegean and Mediterranean Coasts, (London: A & C Black, 1989)
3. Edith Hamilton, Mythology, Timeless Tales of Gods and Heroes, (New York: A Mentor Book, 1969)
4. "Ancient Anatolia" at: http://www.ancientanatolia.com/
5. Geary Kishlansky, et.al, Societies and Cultures in World History, . Chapter 7, pp. 206-209
6. Bernard Lewis, The Arabs in History. 1960, Harper Torch Books: New York; Evanston. Chapter 8

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders
2. Katılım ve devam
3. Vize ce final sınavı

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 YYS YARIYIL SONU SINAVI
3 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 +YYS * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME NOTU
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. İncelenen uygarlıklarda (Mısırlılar, Hititler, Frigler, Lidyalılar, Persler, Makedon Krallığı, Roma İmparatorluğu ve Bizans İmparatorluğu) insanlığın fikirleri, keşifleri ve yaratıcı edinimlerini kronolojik biçimde açıklama
2. İncelenen uygarlıkların ekonomi, siyaset ve diplomatik ilişkilerini açıkça analiz etme
3. İncelenen uygarlıkların felsefe, sanat, mimari ve edebiyatı hakkında ayrıntılı bilgi gösterme

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Her türlü kopyacılık eylemi disiplin soruşturması açılması ile sonuçlandırılacaktır.
3. Sınıf içi tartışmalara katılım zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç.Dr. Müge Aknur
muge.aknur@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Ödev Hazırlama 0 0 0
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 94

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13
ÖK.14
ÖK.24
ÖK.34