Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Arkeoloji |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
ÖVÜN SELİM MARTİN |
Dersi Alan Birimler |
Arkeoloji |
Dersin Amacı |
Tunç Çağ'ından Roma İmparatorluğuna kadar çeşitli kültürlere/uygarlıklara ait giyim kuşam ve aksesuarların, sosyal yaşamda, toplumsal sınıflandırmada, meslek gruplarında, halk kahramanları ve suçlularda, söylence ve efsanelerde kullanımının sosyolojik ve kültürel olarak incelenmesi ve bu kıyafetlerin sanat hayatına etkilerini öğrencilerin doğru biçimde tanımasını sağlamak. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Martin, Ö,S. (2022) Giyim Kuşam ve Çıplaklık: Tarihöncesi Çağlarda Yakındoğu'da Giyim Kültürü, Sakin Kitap, İzmir |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Ders teorik olarak işlenir. Ders konuları çerçevesinde her bir uygarlığın giyim kuşam ve aksesuarları, öğretim elemanının rehberliğinde görsel ve yazılı örneklere dayanılarak anlatılır. Aralarında statü/sınıf farkı oluşturanlar, ihtiyaç harici kullanılanlar, özel anlam veya güç yüklenenler, kullanılması zorunlu olanlar gibi başlıklar altında sınıflandırılarak öğrencilerle birlikte karşılaştırmalı olarak incelenir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
1. ÖÇ 1-4: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
selim.martin@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Ders Günü 12:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|