DERS ADI

: Tekstil Arkeolojisi I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARK 3047 Tekstil Arkeolojisi I SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Arkeoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ÖVÜN SELİM MARTİN

Dersi Alan Birimler

Arkeoloji
Arkeoloji (İÖ)

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Farklı Uygarlıkların giyim, kuşam ve aksesuarlarına ait bilgi sahibi olması
2   Örtünme/Giyinme ve süslenme olgusunun toplumdaki rolünü tanımlayabilmesi
3   Sosyal sınıfların giyim kuşam farklarını tanımlayabilmesi
4   Giyim kuşam ve aksesuarların ihtiyaca bağlı/isteğe bağlı kullanımının ilişkisini tanımlayabilmesi
5   Kıyafet ve aksesuarların toplumdaki rolünün sanatla ilişkisini kurabilmesi
6   Eser tasarımı ve üretiminde yardımcı nesne olarak kıyafet ve aksesuarların kullanılmasını tanımlayabilmesi
7   Tarihsel dönemlere ait giyim kuşam ve sanat anlayışına yönelik kuramsal bilgiyi uygulama alanlarında edindiği bilgiler ışığında değerlendirebilmesi

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giyinmenin Temel İlkeleri
2 Giyinmenin Temel İlkeleri
3 Giyinmenin Temel İlkeleri
4 İlkel, dokuma öncesi giyimde cinsiyet/meslek/ toplumsal statü.
5 İlkel, dokuma öncesi giyimde cinsiyet/meslek/ toplumsal statü.
6 İlkel, dokuma öncesi giyimde cinsiyet/meslek/ toplumsal statü.
7 Giyinmede iklimin etkisi
8 Arasınav
9 Neandertal ve Sapienslerde giyim
10 Dokuma; Hammadde, üretim araçları, ürün
11 Dokuma; Hammadde, üretim araçları, ürün
12 Dokuma; Hammadde, üretim araçları, ürün
13 Dokuma sonrası giyim; Neolitik
14 Dokuma sonrası giyim;Kalkolitik
15 Dokuma sonrası giyim; Devlet ve Giyim
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders teorik olarak işlenir. Ders konuları çerçevesinde her bir uygarlığın giyim kuşam ve aksesuarları, öğretim elemanının rehberliğinde görsel ve yazılı örneklere dayanılarak anlatılır. Aralarında statü/sınıf farkı oluşturanlar, ihtiyaç harici kullanılanlar, özel anlam veya güç yüklenenler, kullanılması zorunlu olanlar gibi başlıklar altında sınıflandırılarak öğrencilerle birlikte karşılaştırmalı olarak incelenir. Sonuçların sanat çalışmalarına, kültürel hayata aktarımının değerlendirilmesi ile ders içeriğinin daha iyi kavranması amaçlanmaktadır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 2 24
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 6 72
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 1,5 2
Vize Sınavı 1 1,5 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 112

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555555555555
ÖK.2555555555555555
ÖK.3555555555555555
ÖK.4555555555555555
ÖK.5555555555555555
ÖK.6555555555555555
ÖK.7555555555555555