Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Arkeoloji |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR. ÖĞR. ÜYESİ DERYA EROL |
Dersi Alan Birimler |
Arkeoloji (İÖ) |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin 3 yıl boyunca Yunan uygarlığının gelişimine ilişkin yoğun bir eğitim almalarına rağmen 4.sınıfta görülmeye başlanılan Roma Uygarlığı ile ilgili ilk kapsamlı bilgileri 4.sınıfta almaya başlamaktadırlar. Mitolojisini, dini ya da devlet teşkilatlanmasına ilişkin terminolojiyi bilmemelerine rağmen Roma heykelini, mimarisini, seramiğini, nümismatiği öğrenmeye başlamaktadır. Bu derslerin içeriklerinin zorunlu olarak çok dolu olması nedeni ile ayrıca yeni terminoloji kapsamlı bir şekilde işlenememektedir. Dolayısı ile 3 yılsonunda ilk defa gördükleri Roma Uygarlığının dini ve devlet yapısına ilişkin terminoloji hakkında çok şey öğrenme olasılığı bulamamaktadırlar. Bu bağlamda bu derste Roma Uygarlığının siyasi yapısına, dini yapısına ve devlet yapısına ilişkin terminolojinin anlatılabilmesi amaçlanmıştır. Aynı zamanda toplum yapısını kısacası tüm kültür tarihine ilişkin unsurların incelenerek anlatılması amaçlanmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Akalın, Kürşat Haldun, Roma İmparatorluğu nda Doğu Dinleri Ve Astroloji, Adana, 2009 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Görsel destek sağlanmış sunularla dersler işlenmektedir. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Ö.Ç.1,2 ve 4: Ara sınavlarda sorulacak sorular ile |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
1-Derslere %70 katılım |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Dr.Derya EROL |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Çarşamba 14:00 |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|