DERS ADI

: Roma Dönemi Plastiği II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARK 4038 Roma Dönemi Plastiği II ZORUNLU 2 0 0 5

Dersi Veren Birim

Arkeoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. ONUR GÜLBAY

Dersi Alan Birimler

Arkeoloji (İÖ)
Arkeoloji

Dersin Amacı

Roma dönemi heykeltıraşlık eserlerinin kronolojik süreç içerisinde geçirdikleri değişmeleri tanıtıp kavratarak, bu eserlerin stil kritik tekniğiyle tarihlendirmenin öğretilmesi dersin ana amacıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Roma dönemi plastik eserlerini kronolojik olarak sıralaya bilme
2   Roma dönemi büyük boyutlu heykelleri kronolojik olarak sıralaya bilme
3   Roma İmparatorluk dönemi kabartma sanatı ürünlerini irdeleyebilme
4   Roma İmparatorluk dönemi mezar stellerini sınıflayabilme
5   Roma dönemi küçük boyutlu eserleri belirleyebilme
6   Roma dönemi terracotta figürin eserlerini kronolojik olarak sıralaya bilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin genel tanıtımı, öğrencilerden istenen beceri biçimi ve kaynakçaların açıklanması
2 Cumhuriyet dönemi heykel sanatının gelişimi
3 Augustus dönemi heykel ve kabarma sanatı
4 Julius-Claudiuslar dönemi heykel ve kabartma sanatı
5 Flaviuslar dönemi heykel ve kabartma sanatı
6 Traianus dönemi heykel ve kabartma sanatı
7 Hadrianus dönemi heykel ve kabartma sanatı
8 Ara Sınav
9 Antoninler dönemi heykel ve kabartma sanatı
10 Severuslar dönemi heykel ve kabartma sanatı
11 Constantin dönemi heykel ve kabartma sanatı
12 İzmir Müzesi roma dönemi heykellerinin incelenmesi
13 Roma dönemi terracotta sanatı
14 Roma dönemi mezar stelleri
15 Genel Değerlendirme ve tartışma

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
D.E.E. Kleiner, Roman Sculpture, 1992; C.H. Hallett, The Roman Nude: Heroic Portrait Statuary 200 BC - AD 300, 2005; M. Koortbojian, Myth, Meaning, and Memory on Roman Sarcophagi, 1995; A.J. Lawrence, Greek and Roman Sculpture, 1972; J. M. Padgett, Roman Sculpture in The Art Museum, 2001; Ryberg, Rites of the State Religion in Roman Art, 1955; E.R. Varner, Mutilation and Transformation: Damnatio Memoriae and Roman Imperial Portraiture , 2004; S. Walker, Greek and Roman Portraits, 1995.

Yardımcı kaynaklar:
E. Doğer, Roma Heykeltıraşlığı, 2009.
J. İnan, Perge'nin Roma Devri Heykeltıraşlığı, 2000.
Borg, B. A companion to Roman art: Blackwell companions to the Ancient world. Chichester, UK, 2015.
Friedland, E., M. Sobocinski, and E. Gazda, The Oxford handbook of Roman sculpture. Oxford and New York: Oxford Univ. Press, 2015.
Eugénie Strong, Roman Sculpture: From Augustus to Constantine, Cambridge University Press, 2015.
Dikomitou-Eliadou, Maria, and Giorgos Papantoniou. Hellenistic and Roman terracottas. Leiden: Brill, 2019.


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1-Örgün Öğretim
2-Tartışma
3-Müze Çalışması

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1: Vize Sınavı
2: Final Sınavı

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-4: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 1-6: Final Sınavında sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Doç. Dr. Onur Gülbay
mail: onur.gulbay@deu.edu.tr
tel: +90 2323018718

Dr. Öğretim Üyesi Derya Erol
mail: derya.erol@deu.edu.tr
tel: +90 2323018728

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba: 16:00-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 1 8 8
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavı 1 14 14
Final Sınavına Hazırlık 1 16 16
Ödev Hazırlama 1 6 6
Sunum Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555555444555
ÖK.2555555555444555
ÖK.3555555555444555
ÖK.4555555555444555
ÖK.5555555555444555
ÖK.6555555555444555