DERS ADI

: Arkaik Dönem Mimarisi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ARK 2015 Arkaik Dönem Mimarisi ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Arkeoloji

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ALİ KAZIM ÖZ

Dersi Alan Birimler

Arkeoloji (İÖ)
Arkeoloji

Dersin Amacı

Ege ve Akdeniz Coğrafyasında giderek ortaya çıkmakta olan anıtsal mimarlığın ve sivil yapıların ortaya çıkış gerekçeleri ve kaynakları, etki ve etkilenme alanlarını, tipolojilerini, plan ve strüktür özelliklerini öğrenmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Arkaik Dönem Mimarlığının kaynaklarını sıralayabilme
2   Arkaik Dönem Mimarlığının etki ve etkilenme alanlarını örneklerle açıklayabilme
3   Dönem yapı stoğunun tipolojilerini sınıflandırabilme
4   Dönem yapı stoğunun plan ve strüktür özelliklerini tanımlayabilme
5   Arkaik Dönem Mimarlığını tanımlarken terminolojiyi doğru kullanabilme.
6   Dönem mimarlık örneklerini tespit edebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Arkaik Dönem Mimarlığının kaynakları Sunum Tartışma
2 Arkaik Dönem Kent Planlaması Sunum Tartışma
3 Arkaik Dönem Surları Sunum Tartışma
4 Arkaik Dönem Dor Mimarisi Sunum Tartışma
5 Arkaik Dönem Aeol Mimarisi Sunum Tartışma
6 Arkaik Dönem Ion Mimarisi Sunum Tartışma
7 Efes Artemision Sunum Tartışma
8 Ara Sınav Sınav
9 Arkaik Dönem Agoralar Sunum Tartışma
10 Arkaik Dönem Stoalar Sunum Tartışma
11 Arkaik Dönem Meclis Binaları Sunum Tartışma
12 Arkaik Dönem Tiyatrolar Sunum Tartışma
13 Arkaik Dönem Evler Sunum Tartışma
14 Arkaik Dönem Mezarlar Sunum Tartışma
15 Arkaik Dönem Yapım Teknikleri Sunum Tartışma
16 Final Sınavı Sınav

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

R.A. Tomlinson, Yunan Mimarlığı, İstanbul, 2003.
G.M.A. Richter, Yunan Sanatı, İstanbul, 1979.
A.W. Lawrence, Grek Architecture, London, 1970.
W.B. Dinsmoor, The Architecture of Ancient Greece, London, 1950.
G. Gruben, Die Tempel Der Grieschen, München, 1966.
C. Gates, Ancient Cities, The Archaeology of urban life in the Ancient Near East and Agypt, Greece and Rome, London, 2003.
E. Akurgal, Eski İzmir I, Yerleşme Katları ve Athena Tapınağı, Ankara, 1983.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Örgün Öğretim
2. Sunum
3. Tartışma
4. Sınıf İçi Çizim Uygulaması
5. Slayt Gösterisi

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-3: Ara sınavda sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.
2. ÖÇ 4. Sınıf içi çizim uygulamaları ile değerlendirilecektir.
3. ÖÇ 1-6: Final Sınavında sorulacak sorular ile değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70 ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Prof. Dr. ALİ KAZIM ÖZ
Dokuz Eylül Üniversitesi
Edebiyat Fakültesi
Arkeoloji Bölümü
Restorasyon Anabilim Dalı
Tınaztepe Kampüsü - Buca İzmir
TR-35160 TÜRKİYE
Tel: +90.232.3018726
Faks: +90.232.4534188
E-posta: ali.oz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 09:00 - 10:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 10 2 20
Alan çalışması 4 2 8
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1555555555444555
ÖK.2555555555444555
ÖK.3555555555444555
ÖK.4555555555444555
ÖK.5555555555444555
ÖK.6555555555444555