DERS ADI

: Nörodilbilim ve Psikodilbilimde Alan Çalışmaları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DİL 4078 Nörodilbilim ve Psikodilbilimde Alan Çalışmaları SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Dilbilimi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ AYŞEGÜL ÖZCAN VURAL

Dersi Alan Birimler

Dilbilimi

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, doğal dil verileri toplayarak nörodilbilim ve psikodilbilim alanında deneysel çalışmalar yapabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Alan çalışmasının ilke ve uygulamalarını tanıma
2   Doğal dil verilerini toplayıp sesbilimsel, biçimbilimsel, sözdizimsel ve anlamsal çözümlemeler yapabilme
3   Dil kurallarının saptanmasına ilişkin yöntem ve süreçleri öğrenme
4   Alana özgü deneysel çalışmalar yapabilme
5   Alanda yapılan deneysel çalışmaları değerlendirme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dilbilimde alan çalışmasının tanıtılması ve temel kavramlarının sunulması
2 Doğal dil örneklerinin tanımlanması ve örnekler verilmesi
3 Doğal dil örnekleri toplamada kullanılan yöntem ve teknikler
4 Doğal dil örnekleri toplanmasında dikkat edilmesi gereken konular
5 Toplanan örneklerin incelenmesi
6 Denek seçiminde izlenecek basamaklar ve bu amaçla kullanılan teknikler
7 Ara sınav
8 Nörodilbilim ya da psikodilbilimle ilgili bir çalışmanın tasarlanması
9 Nörodilbilim ya da psikodilbilimle ilgili bir çalışmanın tasarlanması
10 Öğrenciler tarafından doğal dil örneklerinin toplanması
11 Öğrenciler tarafından doğal dil örneklerinin toplanması
12 Araştırma projesi hazırlama
13 Araştırma projesi hazırlama
14 İzleme ve değerlendirme
15 izleme ve değerlendirme
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ahlsén, E. (2006). Introduction to neurolinguistics. John Benjamins Publishing.
Caplan, D. (1987). Neurolinguistics and linguistic aphasiology: An introduction. Cambridge University Press.
Steinberg, D. D., & Sciarini, N. V. (2013). An introduction to psycholinguistics. Routledge.
Traxler, M. J. (2011). Introduction to psycholinguistics: Understanding language science.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Konu ile ilgili sunum
2. Örneklerle anlatım/ tartışma
3. Soru-Cevap

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT Bütünleme Notu
5 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

1. ÖÇ 1-2 ara sınav, 3-4-5 ise final sınavı ile değerlendirilecektir

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %80 ine katılım zorunludur.
2. Ara sınav ve final faaliyetlerine katılma, değerlendirmede dikkate alınacaktır.
3. Ara sınav ve final sınavında kopya ve aşırma (intihal) girişimleri 0 (sıfır) olarak değerlendirilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aysegul.ozcan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 10.00-16.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 5 65
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 151

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15555555
ÖK.25555555
ÖK.35555555
ÖK.45555555
ÖK.55555555