DERS ADI

: Kimya Tarihi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KİM 1111 Kimya Tarihi SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Kimya

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. AYLİN ALTINIŞIK TAĞAÇ

Dersi Alan Birimler

Kimya

Dersin Amacı

Eski simya anlayışının "modern" kimya anlayışına nasıl bağlandığını keşifler ve bu keşifleri yapan kişileri tanıtmayı, kimya biliminde yapılan önemli gelişmeler ile ilgili bilgi verme amaçlanır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kimya biliminde temel kavramlar, deneysel bulgular hakkında bilgi edinmek isteyenler konunun tarihsel gelişimi hakkında bilgi ve alt yapı sağlar.
2   Derleme, eleştirel değerlendirme, bilimsel bilgi ve veri yorumlama becerisini artırabilir.
3   Kimya ve matematik, fizik, biyoloji ve diğer bilim dalları arasında ve kimya ve toplum arasındaki ilişkileri değerlendirebilir
4   Kimya konusunda tarihi ve kültürel bilgi kazanabilir.
5   Kimyanın işleyişinin öğretilmesine ve öğrenilmesine daha farklı bir bakış açısı sağlayabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kimyanın bilimsel gelişim aşamaları ve bilim adamları,
2 Kimya kökenli (üretim, felsefe, simya ve din) ve eski uygarlıkta kimyasal el sanatları (eski Mısır, Çin ve Hindistan örnekleri),
3 İlk kimya içeren yazıtlar ve en erken dönemde kullanılan kimyasal uygulamalar
4 Boyle,Lavoisier, atomistik, periyodik tablo ve modern kimyasal semboller, kalkınma ve daha sonra organik ve fiziksel kimya, endüstriyel süreçler ve endüstriyel devrimi kadar yapımları,
5 Sanayi devrimi ve tarihsel gelişimine bakış
6 Hıristiyanlık döneminde ve antik kimyasal teorileri
7 Kimya sanayi deneysel sanat teknikleri
8 Kimya sanayi analiz teknikleri
9 Damıtma tekniklerinin tarihsel gelişimi
10 Fizikokimyanın tarihsel gelişimi
11 Kimyasal terimlerin ve sembollerin tarihsel kökenleri
12 Kimya eğitimi ile ilgili konular ve Türkiye'de sanayinin gelişimi üzerine etkileri
13 Organik kimya tarihi ve Polimer kimyasının gelişimi
14 Türkiyede Kimya Eğitiminin yeri ve gelişimi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Zeki Tez, Bilimde ve Sanayide Kimya Tarihi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2010.
Trevor H. Levere, Transforming Matter: A History of Chemistry from Alchemy to the Buckyball, Johns Hopkins University Press, 2001.
Richard Morris, The Last Sorcerers: The Path from Alchemy to the Periodic Table, Joseph Henry Press, 2003.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, interaktif anlatım, soru cevap tekniği, proje hazırlama, ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Vize
2 FN Final
3 BNS BNS VZ * 0.40 + FN * 0.60
4 BUT BÜTÜNLEME
5 BUTBN BÜTÜNLEME SONU BAŞARI NOTU VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Vize (%40) + Final (%60) + Bütünleme

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem boyunca derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. D.E.Ü. Fen Fakültesi öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://web.deu.edu.tr/fen adresinden temin edebilirsiniz.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aylin.altinisik@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşamba, 15:00-17:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 1 1 1
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Bağımsız Çalışma 1 10 10
Sunum Hazırlama 1 20 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 77

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17
ÖK.14
ÖK.25
ÖK.345
ÖK.4455
ÖK.5555