Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
İstatistik |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
PROF. DR. ESİN FİRUZAN |
Dersi Alan Birimler |
İstatistik |
Dersin Amacı |
Bilimin her alanında çok değişkenli veri ile karşılaşılır. Dersin amacı, öğrencilere gerçek hayatta sıkça karşılaşılan Çok Değişkenli İstatistiksel Yöntemleri öğretmektir. Temel Bileşenler Analizi, Faktör Analizi, Kanonik Korelasyon Analizi, Ayrıştırma Analizi, |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Johnson, R.A. ve Wichern, D.W., 2007, Applied Multivariate Statistical Analysis, 6th Edn, |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Örgün Öğretim |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Bir Arasınav, kısa sınavlar (quiz), belirli dönemlerde projesi (project) ile ilgili bilgi alma, proje ve onun sunumu ve bir yarıyılsonu sınavın değerlendirilmesi |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
2023-2024 Eğitim Öğretim yılı Güz yarıyılında, dönem boyunca yapılan derslerin %70'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve proje teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik-dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. D.E.Ü. Fen Fakültesi öğretim ve sınav uygulama esasları yönetmeliğini http://web.deu.edu.tr/fen adresinden temin edebilirsiniz. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
DEU Fen Fakültesi İstatistik Bölümü |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|